Who's that girl? - Kapitel 11

Tidigare i Who's that girl? "Maybe we could finish this when we're back?", mumlade jag mellan kyssarna. Han log och nickade. Han tittade så där retsamt på mig och jag tog hans hand. Vi började sakta gå mot den kinesiska restaurangen som låg några kvarter bort.

Lelles perspektiv:


Liam och jag var påväg upp till min och Ames lägenhet när vi möter Ame stressad i trapphuset. Alltid sen och ute i sista minuten. Och mycket riktigt så är hela lägenheten upp och nervänd.
"Ame! Kom igen! Städa kan du väl i alla fall lära dig att göra?", muttrade jag tyst medan jag började plocka undan hennes skor och kläder och försökte trycka in det i garderoben.
"You should learn me some swedish. It makes me crazy that I can't understand a word you and Ame are saying to each other.", sa Liam och böjde sig ner för att plocka upp några skor på hallgolvet.
"Why? Much funnier this way!", sa jag retsamt.
"We can kottbullar, Veg elsker dej and rompa", jag skrattade åt hans uttal och han tittade lite ledsamt mot mig.
"That's ok, hun. I'll learn you some swedish but not today.Dinner?", han nickade nöjt och vi gick mot köket. Vår lägenhet var ganska stor och fint inredd. Vi hade målat nästan alla väggar i vitt för att kuna inreda hur vi vill. I köket stod en köks ö mitt i med stekplatta och diskbänk. Mot det stora fönstret på kortväggen stod ett matsalsbord för 3 personer. Jag älskade köket. Här kunde man slappna av. Jag drog ut en av lådorna i skafferiet och bet mig i läppen. 
"Pasta?", sa jag och höll upp någon svensk pasta mamma och pappa tagit med sig för några månader sedan. Som om inte pasta fanns i UK. 
"Perfect! Shall we make some chicken sauce?", sa Liam och gick mot frysen. Jag nickade och började ställa fram en gryta med vatten på spisen. Jag gick fram till radion som stod på bänken och slog på min favorit kanal; Ames station. 
"You're listening at RADIO1 and this is One Direction", Harrys röst ekade i högtalarna. One Thing började spelas och jag log när jag hackade paprikan. Jag kunde fortfarande inte förstå att jag dejtade Liam Payne från One Direction. Nu i efterhand när jag visste vilka de var så var det ganska coolt. Liam började jsunga med och dansade lite stelt till refrängen. JAg skrattade och höll på att sätta i halsen.
"Please, stop Liam!", skrattade jag fram. Han gick fram till mig och log.
"You don't want me to sing?", sa han och la sina armar runt mig. 
"Please, do not dance! But you can sing as much as you want.", skrattade jag och såg hur Liam "dansade" bort till kylskåpet. 

När vi var klara satte vi oss i soffan och åt. Jag lutade mig mot Liam och lät honom värma mig. Det var alltid kallt i lägenheten och nu var det extra kallt. Vi såg på några filmer och när klockan slagit halv ett hade Ame inte kommit hem än.
"När kommer du? Ska jag vänta? :) L xx"
Jag fick snabbt svar.
"Jag är hos Harry. Louis är sover hos ngn tjej så jag stannar här, om du vet vad jag menar ;) Be Liam sova över! Love A xx"
Jag suckade djupt. Hon var helt makalös! Harry var inte första killen som blev utsatt för hennes lilla "lek". Liam tittade trött på mig. Jag bet mig i läppen och tänkte precis öppna munnen när Liam säger:
"Is it ok if I sleep over? I can sleep at the sofa if you don't want me in bed..?", jag log. Han skötte det där själv. Behövde inte ens säga något. 
"I'd love that! But sleep in my bed. I don't wanna be alone.", sa jag och böjde mig fram för att kyssa honom. Han greppade om min nacke och kyssandet övergick snabbt till hångel. Jag satte mig gränsle över honom och han flätade in båda händerna i mitt hår.
"Bed?", sa han anfådd. Jag nickade och han reste sig upp medan jag låste benen runt hans midja. Vi backade in i sovrummet och jag letade med handen på väggen efter lysknappen. 
"Let it be.", sa Liam och satte sig på sängen. Jag var egentligen jätte trött och innerst inne hade jag nog ingen lust att gå längre den här kvällen. Jag stannade upp och Liam tittade förvånat på mig.
"Something's wrong? Just tell me if..", jag skakade på huvudet och lutade huvudet mot hans.
"I just feeling very tired right now. You asked me yesterday in the lift if I felt that things were going too fast and I sad no but not the right place", han nickade. "This is the right place and things are not going too fast but tonight isn't the best time", fortsatte jag och gäspade stort. Han log och drog bort en slinga från mitt hår. 
"No rush, babe.", sa han och kysste mig. Jag log tillbaka och gick till badrummet för att göra mig i ordning. När jag kom tillbaka låg Liam redan i sängen i bara kalsonger och skrev något på telefonen. Jag klev ner under täcket och la mig närmre honom. Jag drom med fingertopparna över han mage och kysste honom lätt. 
"Night!", sa jag och vände mig om. Han la sig bredvid och la läpparna mot min hals. Jag kände hur han drog in min doft och suckade djupt.

Ganska lång del fick ni där! Ni får inte bli oroliga och tycka det är konstigt varför det går så fort mellan Liamoch Lelle men det är för att det blir så lång tråkigt annars för er att läsa och min kreativitet är inte så hög för att underhålla er i 50 dejter eller ngt x)
Attd et går så fort mellan Harry och Ame har en anledning. Ni får snart veta!
Eftersom ingen har anmält sig för att få en karaktär i novellen så kommer jag vänta med det. Om några kapitel kanske vi kör ngt liknande. Jag slår besöks rekord varje dag och det glädjer mig! Dock skulle jag önska lite kommentarer :) Jag vill veta varför ni läser min novell!

Kommentarer

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0