Who's that girl? - Kapitel 12

Tidigare i Who's that girl? När jag kom tillbaka låg Liam redan i sängen i bara kalsonger och skrev något på telefonen. Jag klev ner under täcket och la mig närmre honom. Jag drom med fingertopparna över han mage och kysste honom lätt. 
"Night!", sa jag och vände mig om. Han la sig bredvid och la läpparna mot min hals. Jag kände hur han drog in min doft och suckade djupt.



Lördag morgon:

Jag vaknade på morgonen av polisbilarna utanför fönstret.London som storstad hade sina nackdelar, speciellt en lördag morgon när man ville sova länge. Under hela natten hade jag drömt om Liam. Hur han hade introducerat mig inför "hans" värld, hur fansen hade reagerat och hur Ame och Harry hade faktiskt blivit ett par. Jag vände mig försiktigt om för att se om Liam fortfarande var kvar. Jag ville så gärna att han skulle vara kvar när jag vaknade, det var som om jag fick för mig att jag hade inbillat mig hela fredagkvällen. Som om Liam inte hade sovit hos mig. 
Jag hade till viss del rätt. Liam var inte kvar. Men på hans sida av sängen låg en lapp med en röd ros brevid. Jag log som en idiot och läste lappen medan jag drog rosen längs kinden och luktade på den. 

"Good morning, Babe! The boys called me in earlier to the studio. Wish i could be there when you wake up. Please eat dinner with me tonight. Louis picks you up at 7. xx Liam"

Jag rullade rosen mellan fingrarna och tänkte. Hur kunde jag hitta honom? Hur kunde det varit just Liam som satte sig vid mitt bord för några dagar sen? Tankarna for omkring i huvudet medan jag gick in till badrummet för att duscha. Jag stod länge och kände hur det heta vattnet rörde sig över min hud. Plötsligt väcktes jag ur mina dagdrömmar av hur jag hörde att ytterdörren slog igen. Jag hörde hur Ames klackar slog mot parkettgolvet och jag tänkte bara en sak: Det där kommer förstöra golvet - igen. Hon är omöjlig. Jag klev snabbt ut ur duschen och virade handduken om mig. När jag kom ut i köket satt Ame på en av barstolarna med ett äpple i handel.

"Så du och Liam hade det trevligt igår?", flinade hon innan hon tog ett stort bett av det röda äpplet. Hon var vacker. Jag hade alltid sagt att hon skulle söka modelltävlingar eller andra skönhetstävlingar men hon ville inte. Jag tittade misstänktsamt på henne. Hennes bruna lockar hängde löst över hennes rygg. JAg satte mig mitt emot henne och ignorerade hennes fråga.
"Så DU och Harry hade det trevligt igår?", sa jag och tog ett likadant äpple ur fruktskålen som stod på bordet. Jag bet sakta i det och kände hur det isade i tänderna. Ame log ett finurligt leende.
"Oh Ja.. Fast ingenting hände faktiskt. Harry startade bara en brand så det blev ingen middag. Vi gick till en kinesisk restaurang och åt världens godaste.", sa hon och ryckte på axlarna. Jag tittade förvånat på henne. 
"No, we didn't have  dessert.", sa hon och log. "Och branden var ingenting. Han missade bara lite med maten medan han var upptagen att hångla upp mig på bardisken. Ingen big deal!", hon log ännu större. Då gick det upp för mig. 
"Du gillar honom. Du gillar Harry freaking Styles. Du gillar inga killar, Ame!!", sa jag och ställde mig upp. JAg gick fram till kaffebryggaren och började göra två koppar kaffe.
"Han får mig att brinna om du vet vad jag menar. Någonstans inom mig brinner det liksom. Jag vet inte vad det är men det känns bra. Jag vet att jag bara har träffat honom två gånger men det går fort - som vanligt när jag gör någonting men denna gången vill jag ta vara på det. Jag vill liksom ha honom på ett annat sätt än vad jag velat innan med andra.", hon gick runt bordet till frysen och tog fram bröd och bacon. 
"Du tycker verkligen om honom.. Men jag är glad. Trodde att du lekte med honom oxå.", det fräste till i pannan när jag knäckte äggen och hällde i de i pannan. 
"Jag vill inte leka med Harry som jag gjort tidigare. Nu vill jag att vi leker en lek tillsammans!", jag såg verkligen på henne att hon riktigt gillade Harry. Detta skulle bli bra. Allt Ame gjorde gick fort. Det spelade ingen rollt vad det var. Inom några dagar skulle de säkert redan legat med varandra vilket inte förvånade mig att de inte gjort tidigare. 
"So, Liam's taking me out tonight and I guess you're at work when I'm home?", hon nickade.
"Yes, so i'm gonna be late tonight. But i having lunch with Harry in one hour so I gotta go and get ready..", hon drack ur kaffet och lämnade mig med disken. Jag skrattade lite för mig själv och kunde inte låta bli att tänka på varför jag älskade henne så mycket.


Nu har det varit mycket i skolan de senaste dagarna. Detta kapitel blev uruselt för jag har ingen motivation längre. Men lovar två kapitel i morgon som kommer vara SUPER!

 



Kommentarer

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0