Who's that girl? - Kapitel 13

Tidigare i Who's that girl?: "Yes, so i'm gonna be late tonight. But i having lunch with Harry in one hour so I gotta go and get ready..", hon drack ur kaffet och lämnade mig med disken. Jag skrattade lite för mig själv och kunde inte låta bli att tänka på varför jag älskade henne så mycket.
Ames perspektiv:
Jag slängde snabbt på mig skorna och sprang ut ur lägenheten. Sen som vanligt. Mobilen började vibrera och hann precis plocka upp den.
"Hi!", sa jag och tryckte mobilen mot örat medan jag tryckte på hissknappen.
"Hi, babe. Can we meet outside Subway near your flat? There are too many fans outside this restaurant, you know..", Harry lät lite stressad och jag kunde höra Paul, deras "livvakt", i bakgrunden. 
"Ofc we can. See you there in a minute!", sa jag och klickade bort honom. Jag hade sett fram emot en trevlig stund på en finare restaurang med Harry. Inte för att jag hade något emot fansen men jag förstod om Harry inte ville att de skulle få för sig något. 

"You're looking good!", sa han och kysste mig lätt på kinden. Jag kände pirret i magen och log mot honom. Han tog plötsligt min hand och vi började gå. 
"No Subway?", sa jag lite förvånat. Han skrattade och log å där perfekt. 
"No, silly. Do you really think I would take a beautiful girl on a first date to Subway?", han tittade lite besviket på mig. 
"Oh, so this is a first date? And then I guess we're not going go to Subway..", jag tog ett fastare grepp om hans hand och jag log. 
"Yes. I like you, Ame. I really do. And I don't mind if things going too fast. But I don't want to ruin this.", han menade det han sa och jag kisade för att kunna se honom i ögonen. Jag log lite fånigt och kände hur röd jag blev i ansiktet. Harry började skratta. 
"What..?", sa jag och fortsatte rodna. Vi gick på en bakgata som såg ut som gatorna hemma i Gamla Stan när jag bodde i Sverige. Gamla byggnader; 1800-tal kanske, kullersten och trånga gator. 
"You're so cute when you blush!", han tog tag om min midja och tryckte upp mig mot en av husväggarna. Jag log och tittade in i hans djupa, gröna ögon. Jag greppade försiktigt mina händer om han nacke och han kysste mig mjukt. Jag besvarade kyssen. Vi blev avbrutna av min kurrande mage.
"ops.. I'm hungry!", sa jag och lirkade ur hans grepp. Vi fattade händer igen och fortsatte att gå gatan ner. Harry stannade plötsligt utanför en mysig liten italiensk restaurang med väldigt lite folk. En av kyparna kom fram och kramade Harry. De pratade lite med varandra tills den långa killen, kyparen som hette Antonio, vände sig mot mig. 
"So you're Harry's new burning flame? I can see why. Swedish girls are very beautiful! And don't worry, he never takes girls to my restaurant.", sa han på sin italienska brytning. Jag log och nickade bara till svars. Antonio visade oss till ett bord och Harry lutade sig fram mot mig över bordet.
"Antonio is an old friend. He has the best italian food here in London and you'll love it!", sa han och log. Harry beställde tydligen "det vanliga" medan jag hade svårt att bestämma mig. Antonio fikc till slut välja åt mig och det fick bli pasta med en skaldjurssås. 
"So, "Harry never takes girls to my restaurant!", ah?", sa jag och försökte härma Antonios brytning. Harry skrattade och rodnade.
"Never. You're the first one.", sa han och jag tittade förvånat på honom.
Först vill jag bara säga att jag var super trött i går så jag vet inte varför jag skrev hälften av Ame's och Lelle's dialog på engelska i går och hälften på svenska. Måste varit super trött! Hahah

Så jag är jätte ledsen! Men jag ska iväg och jobba i morgon klockan sex så jag hinner bara med ett kapitel i kväll :( Jag hoppas ni tycker om detta! Blev inte jätte nöjd dock ! I morgon kommer en ny karaktär in och vi kommer få se mer av Zayn tror jag :) Love xx

Kommentarer

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0