Who's that girl? - Kapitel 18

Tidigare i Who's that girl?: "Ohh yes.. Best night ever!", sa Liam och tittade på Lelle.
"Ohhh dessert I guess!", sa Harry och log kaxigt.
"Actually not!", svarade Lelle och drog ut tungan åt Harry. "But you guys had dessert." Fortsatte hon och log trimuferande. Ohh hon gjorde det inte! Gud vad pinsamt!
"What.. yeah..Maybe!", skrattade Harry lite nervöst.
Det plingade till på dörren och in sprang resten av killarna.
"I Heard dessert!!!", skrek Niall och sprang in i köket. En pinsam tystnad spred sig och till slut kunde jag inte hålla mig. Jag brast ut i ett gapskratt som snart smittade av sig på Liam, Lelle och Harry.
"What so funny?  I love desserts!", sa Niall lite oskyldigt och allt blev ännu roligare.
"Not this kind of dessert..", fick Harry fram mellan skrattattackerna. Zayn och Louis kom in i öket och tittade på oss.
"Ohhh I get it! Hazza got dessert last night!", sa Louis med ett flin och gick fram till Harry för en high five. Niall, som nu förstod vad alla skrattade åt, började se lite vit ut i ansiktet.
"I feel sick...", sa han och gick fram till kranen för ett glas vatten. Vi satte oss alla kring bordet för att äta frukost och Niall glömde strax bort det lilla missförståndet för hann högg in på Harrys bacon som en bulldog. 
"So vas happening tonight?", sa Zayn med bröd full i munnen. Jag log och tittade åt Lelles håll. Hon log hon med.
"We have this friend you know and we've promised her to meet you guys. She's not a fan but she knows who you are and she'd love to meet you! 
"Is she hot?", sa Harry och flinade. Jag suckade och ställde mig upp.
"Well, that wasn't funny, babe. I think I want to have my dessert with Nialler now.", sa jag retsam och gick och satte mig i Nialls knä. Han tog en jordgubbe från fatet och matade mig med den. Han fattade exakt vad jag höll på med. Jag skulle precis luta mig fram och kyssa Niall lätt på kinden när Harry rycker ner mig från Nialls knä.
"Don't you dare..", mumlade han i mitt öra. Jag log och vände mig om för att kyssa honom.
"Ohhhh com'on guys!! Get a room!", sa Louis lite äcklat och gjorde high five med Zayn.
"So, when does she come? And what's her name?", frågade Zayn nyfiket. 
"Her name is Joselyn, but call her Jose! She hates Joselyn. She's from Sweden too and I think she'll be here at 6.", sa jag och började plocka undan.

Efter frukosten gick vi ut en sväng till Hyde Park och ade en lunch där. Vi spelade badminton och gjorde lite andra saker. För en gång skull så fick vi vara i fred från alla fans. Varken jag eller Lelle hade gått ut officiellt med Liam och Harry att vi dejtade. Vi hade bara känt killarna i några veckor men det kändes redan som en livstid. Jag brukade titta på Harry och tänka att om inte Bronx hade varit fullsatt den där dagen för några veckor sedan så hade Liam kanske aldrig satt sig hos Lelle. Hade Lelle aldrig varit så klumpig och spillt sin kaffe över datorn så hade Liam aldrig tagit hem henne till killarna och då hade jag heller aldrig träffat dem. Då hade jag inte träffat Harry. Jag tyckte verkligen om honom. Det kändes som han fick mig att stå fast på jorden.
När klockan nrämade sig sextiden började vi laga mat. Harry ställde sig i köket och fixade en pestosallad med olika tillbehör. Jag satt på bardisken och titade på. Ibland kom han fram och kysste mig eller bad mig provsmaka. Han såg så lugn och fin ut i köket. Ingen stress.
Plötsligt ringde det på dörren. 
"Joselyn's here!!", skrek jag och bad Zayn öppna dörren. Han fick Niall och Louis i släptåg. 

Joselyns perspeektiv:

Jag svängde in på parkeringen till Ame's och Lelles lägenhet och låste bilen. Det var kallt ute nu och jag drog jackan tätare omkring min kropp. Jag hörde människor från alla gator komma gåendes. Skrattandes och skålandes. Taxibilar och bussar kom och gick. Varenda uteservering var full även om vädret hade blivit kallare så här nu på kvällen. Det var så livet såg ut enlördagkväll i London - och jag älskade det! När jag flyttade efter mina vänner till London hade jag precis slutat gymnasiet och nu stod jag här ett år senare i staden jag älskade och avgudade av hela mitt hjärta. 
Jag ställde mig i hissen och tittade i spegeln och tog fram et ljusrosa läppglans. Jag slätade till det och kammade igenom håret. Mina lockar låg på plats och jag kände mig redo för att träffa killarna. Jag gick bort till Ame och Lelles lägenhet och knackade på lite lätt. Jag hörde hur röster inifrån skrek mitt nman och jag log. Jag hörde också röster av tre killar som trängde sig och bråkade om vem som skulle öppna dörren. När dörren sen öppnades stod tre ansikten där varav ett kände jag igen. Jag fick en chock och likaså han. 
"YOU!", sa vi båda två.
Så här kommer ett kapitel! Fick åka tidigare i väg i fredas och hann inte lägga upp kapitlet. Kom nyss hem och här är ett :) Så vem är den där killen ? Är det Louis, Niall eller Zayn?

Kommentarer
Postat av: One Direction Moment.

Bra kapitel!



Har nyligen startat upp en novell om grabbarna One Direction. Skulle vara kul om du ville läsa den och kanske även kommentera :)



Kram !

2012-05-02 @ 17:02:24
URL: http://onedmoment.blogg.se/
Postat av: Agnes

Åååh, superbra novell! Kul att du gillade min :)

2012-05-02 @ 20:56:48
URL: http://onedirectionnooovell.blogg.se/

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0