Who's that girl? - Kapitel 4

Tidigare i "Who's that girl?" : När jag precis kört ut på vägen mot min lägenhet plingade det till på min mobil.
"Dinner tomorrow night? Pick you up at 7. Put on a nice dress and take no money with you. xx Liam"


"Du borde ha en ljusrosa klänning!",
sa Amira, min bästa kompis som flyttat till London direkt efter hennes student för något år sedan. Den ända svenska kompisen jag hade i London. Hon drog och slet i en knälång klänning  utan axelband. Jag skakade på huvudet.
"Nej inte den. Jag vill ha något kortare och lite mindre färg!", sa jag och gick till andra sidan av butiken. 
"Uhh någon slår på stort ikväll! Jag trodde du gillade den här killen, Lelle!", sa hon och blinkade med ena ögat. 
"Men gud, Ame! Jag tänker inte ligga med pojken det första jag gör! Jag tycker faktiskt om honom. Det är något med honom som jag inte kan sätta fingret på. Och angående klänningen så vill jag ha något kortare bara för att jag vill inte skrämma i väg honom det första jag gör med en mormorklänning!", vi skrattade och gick ut ur Victria Secret och vidare mot Forever 21. Vädret var bättre idag och vi hade redan 15 grader även om det var mitten av mars. Jag hade på mig min bruna läderjacka och några enkla shopping kläder med håret uppsatt i en knut. När vi kom in på Forever 21 såg jag ett välbekant ansikte med blont hår. 
"Niall! Over here!", vinkade jag och log. Han log tillbaka och kom snabbt i mot oss. 
"Hey guys! How's your computer doing, Laila?", han log ett underbart leende samtidigt som hans ögon glittrade som hela medelhavets skatter. Jag kunde inte sluta le. 
"If it hadn't been you who saved my baby, I would have been in my appartement laying on the floor and crying. Thank you so much, Niall! I ow you so much!", sa jag och verklige menade det.
"Hehe nooo... You know our deal and that's enough for me!", han rodnade och tittade ner på sina skor. Gulligt. Jag log och kramade honom och vi sa hej då. Amira som inte sagt något sen vi mötte Niall bara glodde på mig. 
"Du är medveten om vem det där var va? Du sa att en Niall fixade din dator men inte att det var DEN Niall!", nästan skrek hon över hela butiken. Jag bara stirrade på henne. 
"Niall? Liam? ONE DIRECTION? Rings a bell?", jag fortsatte att stirra på henne. Jag hade aldrig hört talas om något One Direction, men jag skulle definitivt googla dom när jag kom hem. 

Vi köpte en ljusrosa klänning - alla fall, men den var något kortare. Amra kunde så klart inte hålla tyst på hela vägen hem utan bara babblade på att jag någon gång måste ha läst om One Direction i tidningarna eller nyheterna. Men nej, jag hade inte det och jag tyckte inte det var så konstigt att hon visste vilka dom var när hon var redaktör för nöjesnyheter på en radiostation. Jag suckade en tredje gång när hon forsatte att prata om vilka dom var! Jag stängde av öronen och när vi kom in i lägenheten gick jag in i mitt sovrum och stängde dörren framför näsan på henne. Men det verkade inte hjälpa. Hon fortsatte att babbla på ute i köket som om jag fortfarande var brevid henne. 
Jag satte på datorn och googlade One Direction + Liam Payne och fick upp flera miljoner resultat. Toppen! tänkte jag. Jag ska på dejt med en av medlemmarna i ett av England's största pojkband ser det ut som. Jag läste på lite om dom för att kunna konfrontera Liam sen. Han hade i princip ljugit för mig och det var inget jag tyckte om hos en kille. men samtidigt kände jag ett stygn av medlidande. Han ville säkert kunna träffa andra tjejer än sina galna fans, så jag var säkert ett test. Han visste att jag inte visste vem han var så jag skulle lika bra kunna spela med hela kvällen. 

Jag fixade i ordning mig genom att locka mitt långa blonda hår. Så här innan sommaren var mitt hår så trist. Jag suckade och drog ut sista locken innan jag gick fram till badrumsspegeln för att sminka mig. Badrummet var litet men perfekt för mig. Bara en liten dusch och toalett samt ett jätte skåp till att ha alla mina hudkrämer och smink. Jag sminkade mig så naturligt som möjligt. Ju mer jag tänkte på Liam, ju mer pirrigt blev det. Det var länge sedan jag hade varit på en dejt och sen kände jag att jag faktiskt kanske skulle kunna gilla Liam mer än en vän. 
Jag la på det sista sminket och rufsade till håret och tog på mig klänningen. Helt ok! Jag loggade in på twitter och slängde i väg en snabb tweet. 

"Going on a hot date tonight with a hot guy! See you soon xx "

Prick klockan sju knackade det på dörren och jag sprang för att öppna. Jag halkade på vägen och rev ner hela inredningen som stod i närheten av hallen. Utanför hörde jag Liam lite oroligt. 
"Laila? Are you ok? What's happening? I'm coming in!", Liam kom inrusande och fann mig skrattandes på golvet. 
"Gosh! You scared the shit out me! What the hell are you doing?", jag fortsatte att skratta medan jag förtvivlat försökte komma upp. Jag var intrasslad i telefonsladdar och lampor. Han började också skratta. Till slut hjälpte han mig upp och jag vi stod där ett tag. 
"So, are you ready? I'm excited, i guess that's why this happened.", skrattade jag. han nickade och vi gick ut ur lägenheten.

Nu är dom på väg till dejten. Vad kommer hända? Lovade lite svar i dagens kapitel, tyvärr blev det ett kortare en vad jag ahde tänkt men jag ska i väg i morgon och måste osva lite tidigare än vanligt. Hoppas ni tyckte om det!


Kommentarer
Postat av: josefinestyleeees

hehe, ny läsare:)

skriv mer!

2012-04-07 @ 23:59:14
URL: http://nattstad.se/josefinereutenberg

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0