Who's that girl? - Kapitel 6

Tidigare i Who's that girl?: "Come on, Lovebirds!! Can't stay there all night!", jag drog mig ur Liams famn och tog hans hand. Men när vi kom ut möttes vi av det som skulle bli kvällens mardröm.
"Liam, who's that girl?"
"Hiiiiii Liam!! Who is she??"
"Why are you hanging out with her?"
"What the hell!!! Did you just kiss that girl?"
"Is she your new big secret??"
"What's her name?"
"HOPE SHE'S BETTER THAN THE LAST ONE, LIAM!!!"
En hel drös med fans hade börjat samlas utanför, förmodligen några av fansen från restaurangen, och London Eyes vakter gjorde allt för att hålla fansen från Liam. Jag tog händerna för ansiktet och gömde mig mot Liams bröst. 
"Ok, girls! Time to leave!!", en man mellan 40-45 års åldern kom fram och började flytta på tjejerna medan en svart bil körde upp jämsides med oss. Ena sidodörren öppnades och vi hörde att Louis skrek på oss att hoppa in i bilen. 
"That.. that was crazy, man!", suckade Louis. Han fortsatte att prata på som om ingenting hade hänt och jag antog att Louis inte visste om att Liam inte hade talat om för mig att dom var ett av Englands största pojkband. Liam försökte få kontakt med mig, men jag ignorerade honom. Jag hade lekt hans lek men djupt inom mig hade jag vetat att detta skulle hända. Ändå så konfronterade jag inte Liam från hela första början..
Jag lutade huvudet mot den tonade rutan och jag kände hur tårarna började rinna, men jag orkade inte bry mig. Jag kände Louis blick i backspegel och Liams ledsna ansikte. När Louis stängde av motorn utanför min lägenhet var jag snabbt av med bältet och slet upp bildörren. jag hörde hur Liam slängde igen sin dörr och sprang efter mig. 
"Laila, wait! I can explain!", Jag hörde hur han verkligen ville förklara. jag stannade upp och tog ett djupt andetag. Sedan vände jag mig om och började gå snabbt mot honom. Louis stod lutad mot bilen och väntade på Liam. 
"Explain what?? That you, guys are Uk's biggest boyband? That you've been in XFactor? That you, One Erection-", jag var så arg att jag sluddrade fram orden. Liam bara tittade på mig.
"One DIRECTION, miss!", skrattade Louis och låg dubbel vikt på marken.
"Ohh Shut up your 21 year old BABY!", Louis slutade skratta. jag gick fram till Liam så att jag stod så nära att jag kunde nudda hans läppar. 
"I really, really liked you, Liam PAYNE!", jag spottade honom nästan i ansiktet. Liam såg både chockad och sårad ut. 
"Hold on! I didn't tell you about this?-", han pekade på Louis som släppte blicken från sin mobil och tittade surt tillbaka. Liam var upprörd och jag chockades över hur vi betedde oss. Vi hade knappt kännt varandra i 24 timmar och vi skällde redan på varandra.
"YOU googled me and my band! You KNEW about me! And YOU didn't tell me ANYTHING!", han skrek åt mig. 
"Ohh come on!! I met Niall at the mall and my friend recognised him. I had no idea who you were! Then I googled you, yes I did 'cause I wanted to be prepared. And yes, I didn't talked to you about this 'cause I thought you'd tell me and explain and I belived that this would work without an explanation.", jag tittade upp mot stjärnhimmelen och tittade sedan på Liam. 
"I gotta go.. I'm sorry..", Jag vände mig om och hörde Liam:
"Laila! Come on! Laila!"
"Let her go, Liam. She will come back.",
hörde jag Louis säga innan jag stängde dörren och sjönk ner mot den med huvudet i händerna. 
Liam skickade ett sms senare på kvällen om att vi behövde prata, men jag orkade inte. Egentligen var han bara en kille i mängden. Eller var han det? Hade jag fallit för Liam Payne från One Direction

Jag vaknade över att någon bankade på min dörr och jag orkade bara inte. Men det var en envis jävel som inte gav sig. Jag reste mig sakta upp och lipade. 
"I'M COMING!!", jag såg rent förjävlig ut. Håret på sned och sminket utkletat. Jag öppnade dörren och stängde den lika fort. 
"Go away, Niall! I don't wanna talk to you guys.", jag gick till köket och hörde hur Niall öppnade dörren och gick efter mig. 
"Whay ain't you leaving?", sa jag medan jag drog fram två skålar med flingor. 
"'Cause you're making us breakfast!", sa han och log. 
"No, Niall. Come on. Why are you here? Did Liam send you? 'Cause if he did, it would be ridiculous.", jag satte mig ner för att börja äta och sköt fram den lila skålen med en sked till Niall som glupskt började äta. 
"No, he didn't, Laila. I wanted to talk to you. When I fixed your laptop I did something. Please don't be mad at me!", jag tittade misstänktsamt på honom. 
"How can I be mad at you when I don't even no what you've done? What did you do, Niall?", jag slutade äta och spände blicken i honom. 
"Hmm.. You googled us after your friend recognised me, right?", jag nickade och han fortsatte. 
"Before I told you to say yes to Liam I searched your laptop. I'm so so so sorry!! I wanted to see if you were a fan and when i couldn't find any pictures or anything about us I felt bad. But i wanted to be sure.", jag satt som förstummad. Niall Horan hade tittat igenom min laptop, den lilla råttan! Men jag kunde inte vara arg. 
"I'm not mad. You did the right thing.", sa jag och ryckte på axlarna. Nialls leende blev större och större. 
"Sooo.. You should talk to Liam. Everything went so wrong and he should have told you about the whole thing. We're all sorry.", han reste sig och gick fram till mig. Jag nickade och tog fram mobilen. 

"Can we talk? Niall's here and think we've made a mistake. L"

Oj oj oj! Detta kapitel blev jag dock inte så nöjd med. Men hoppas att ni tycker om det :) Nästa kommer i morgon och jag vet att jag lovade 2 kap om dagen men jag har fullt upp. Jag älskar att ni börjar kommentera mer och mer nu :) 
Nu ska jag titta på när killarna medverkar i Sunrise LIVE :)



Kommentarer
Postat av: Emelie

Skit bra som vanligt:-D

2012-04-10 @ 23:56:03

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0