Who's that girl? - Kapitel 7

Tidigare i Who's that girl?: "Sooo.. You should talk to Liam. Everything went so wrong and he should have told you about the whole thing. We're all sorry.", han reste sig och gick fram till mig. Jag nickade och tog fram mobilen.

"
Can we talk? Niall's here and think we've made a mistake. L"



"So, I wanted to say that I'm sorry, Liam. I got mad 'cause I-", sa jag och tittade in i hans ögon. Vi satt i mitt kök och Liam hade kommit över så fort han hade fått mitt sms. 
"You don't have to explain, Laila. I should have told you everything and I understand if you don't wanna see me again.", Liam avbröt mig coh tittade ledsamt upp från sina skor. Niall stod vid diskbänken och åt på en bit bröd. Hungrig kille! tänkte jag.
"Liam, I told you yesterday: I like you. A lot. D'you remember?", han nickade.
"I really want to see you and the boys again 'cause I guess if I'm with you the boys will be there too?", sa jag och log. Jag kände Nialls stolta blick i nacken och jag vände mig om och mötte dom två klarblå ögonen.
"So.. so you're not mad at me? But, can you take the fans and everything? You will get a lot of hate in the beginning and..-", jag avbröt honom.
"Liam! I like you. A lot. I want to date you. If your fans can't take it - their lost.", han tittade på mig med beundran.
"Then I guess you're right.", sa han och ryckte på axlarna. Han reste sig och gick fram till mig. 
"I like you. A lot.", sa han och kysste mig på pannan.

På kvällen samlades vi alla hemma i Harry och Louis riktiga lägenhet och inte på ett hotell rum. Liam förklarade dock att dom faktiskt hade renoverat lite och det var därför dom hade bott en natt på hotellet.
Vi satt alla i soffan inklämda. Louis och Harry hade kuddkrig och jag började bli mer och mer van att dom betedde sig som små barn trots att Louis snart var 21 år. Han var verkligen den mest spralliga typen och jag förstod inte hur Harry orkade med honom dygnet runt. Zayn var den lugna typen och satt tyst med sin mobil i hörnet av soffan medan Niall satt med en påse chips - ätandes som vanligt. 
"So, are you hungry guys?", jag hann knappt avsluta meningen förrän Louis utbrister:
"NIALL IS!!", Niall hoppade in i kuddkriget och brottade ner Louis.
"I would love to eat!!", sa han när Louis hade gett sig.
"Ok, then I go to the kitchen and make some pasta and a suprise!", Harry följde med mig ut i köket och hjälpte mig att laga i ordning maten. Ute i vardagsrummet hade pojkarna börjat spela Fifa. 
"Liam told me you're from Sweden. You've got any cute swedish friends?", sa han och blinkade med ena ögat.
"Aha! Liam told me about you being the flirty one of you guys. But the answer is actually yes. My friend Ame is from Sweden and she's living here in London.", Harry's ögon lyste.
"Can you call her? I want to met her! You're Liam's girl and I don't wanna hit on you if I don't have to.", jag skrattade och tog upp telefonen medan jag torkade av mig på handduken. 
"But you should know that she was the one who recognised Niall and told me about you guys. I don't know if she's a fan but she works at a radio station so I guess that's why she knows so much about you.", sa jag och tvekade.
"Oh that's ok! I don't mind!", sa han och viftade med handen så mjölken åkte ut. Jag skrattade och slog Amiras nummer.
"Hej, vännen! Du jag är i Harrys lägenhet med killarna. Han vill gärna träffa dig och om du inte har något för dig så kan du ju alltid komma över?", jag hörde hur och tjöt till i bakgrunden. Harry frågade hela tiden vad hon sa och jag tittade irriterat på honom och pekade på pastan som höll på att koka över. 
"SJÄLVKLART kommer jag!", jag sa att vi strax skulle äta och gav henne sedan adressen. Några minuter senare ringde det på dörren och Harry sprang ut för att öppna. Jag hörde hur dom pratade och Harry frågade så mycket att Ame inte hann svara på alla frågor. Jag lämnade pastan för att gå ut och prata med Ame. 
"Dom är galna. Louis och Harry är som barn, eller det är dom hela högen förresten. Så jag varnar dig!", viskade jag. Hon log och gick för att hälsa på allihopa. Hon blev välkomnad som en i gänget med än gång och var redan inne i samtalen och Fifat.

"Dinner's ready!", Niall var först ut och hjälpte mig med dukningen. Jag hade lagat en pastasås på räkor och sambal med lite kräm fräsch. 
"Ohh God! This is delicious, Lelle!", sa Niall och skrapade ihop det sista från stekpannan. Louis började bråka med Niall om att han oxå ville ha. 
"Come on, guys! It's just food.", utbrast Zayn och alla började skratta. Jag börjad duka av bordet medan alla flög ut i vardagsrummet för att leta efter en bra film att se. Liam stannade kvar för att hjälpa mig. Harry och Louis kök var modernt inrett och jag hade inga större svårigheter att hitta i det bland lådor och skåp. Dom var ganska ordentliga av sig i alla fall. 
Jag kände hur Liam kom upp bakom mig och slöt händerna runt min midja. Han la läpparna mot min hals - precis som han hade gjort i går. Jag lutade huvudet bakåt och kände hur han drog in min doft. Jag blundade och log. 
"It tickles..", sa jag drömmandes.
"Good!", sa han mot min hals. 
Allt är frid och fröjd. Nästa kapitel kommer handla en del om Harry och Ame. Kanske kastar in någon till Zayn eller Niall oxå. Vi får väl se :) Vad tycker ni än så länge då?


Kommentarer

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0