Who's that girl? - Teaser



Jag slängde upp laptopen och väskan på bordet medan jag drog vatten ur håret. London regnade fruktansvärt mycket så här års! Allt var blött; laptopen, väskan occh dess innehåll, mina kläder och såklart min frisyr.. Mitt blonda hår var inte längre blont och i vackra lockar utan hängde som ett tarssel nerför min rygg.
Jag suckade djupt och blickade ut över Bronx, det lilla - men mycket populära caféet jag sprungit in på. Varenda bord var fullt och jag hade precis hunnit ta ett bord längst nere i högra hörnet innan någon annan tog det.
Jag hämtade en kopp kaffe och en bit muffins innan jag satte mig tungt ner på stolen. Jag torkade av laptopen och mumlade tyst:

"Ledsen, älskling! Hoppas du är hel!!"
På laptopen finns allt arbete jag någonsin har lagt ner och att mista det på grund av Londons pissiga regn skulle ge mig mardrömmar resten av livet.
Medan jag klickade upp den senaste sparade filen, tog jag en klunk av kaffet och svor tyst. Det var väldigt varmt och jag brände mig ordenligt på tungan.

"D'you mind if I sit down? I mean, There are no more seats available." Sa plötsligt en röst. Jag började vifta frenetiskt med händerna eftersom det fortfarande gjorde ont på tungan och mitt i vifftandet slog jag ut kaffet som rann över hela laptopen och ner i mitt knä.


Så där! Nu har ni en "teaser" på hur detta kommer se ut! Dock lovar jag att mina noveller brukar vara mer "levande" i beskrivningarna, men hann dock inte göra mer nu. Förhoppningsvis kommer ett helt kapitel i morgon eller torsdag! Kommentera gärna vad ni tyckte eller ge fler tips!

Kommentarer
Postat av: Ines

Det var bra och du är sjukt duktig på att skriva! :)



Men helt ärligt så liknande den min lite, om jag nu får säga så. Inspireras gärna, men kopiera inte rakt av.

2012-04-04 @ 09:49:36
URL: http://niallslaugh.blogg.se/

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0