Who's that girl? - Kapitel 36

TIDIGARE I WHO'S THAT GIRL?: "I'm telling you this now before you Ame starts to think something else. I guess you haven't checked your twitter or facebook. Otherwise you'd been very mad at me..",fortsatte jag. Hon tittade lite oroligt på mig. Jag vände mig mot Harry för att få stöd. Han tog min hand och jag slappnade av lite. Ame reagerade med än gång.
"We've found "It". I'm "It"!", sa Harry och både Ame och Jose höll på att trilla av sängen.



"You are WHAT?", skrek Ame. Jose bara stirrade rakt ut i tomma luften med en ganska tom blick.
"I-i'm it?", sa Harry lite osäkert och tittade frågandes på mig. Ame viftade bort hans kommentar.
"I heard you the first time, my dare! How can you tell us this now??", fortsatte hon och tittade besviket på mig. Jag slog ner blicken och suckade.
"Det var därför som du sprang ut från festen. Jag hörde att du, Harry och Lou stod och skrek på varandra.", sa Jose plötsligt. Harry tittade bedjande på mig. Han hade hört sitt namn och ville såklart veta varför det hade blivit sagt. Jag översatte snabbt och nickade sen mot Jose.
"Louis and Harry knew this since the day I first met them. They lied to me about this and it's hard to forgive but I try 'cause I've finally found my lost brother.", sa jag och Ame nickade stumt. Jag visste att hon egentligen ville säga mer och ville skälla på Harry också. Stackaren skulle få sig en rejäl omgång sen när hon fick ensam tid med honom...
"So, how do you two feel about this?", sa Jose lite osäkert och hon började nervöst pilla på franskanten av överkastet.
"It's crazy and we will try to solve this... But the main reason we wanted to talk to you was about some pictures.", sa Harry. Ame tittade på Jose som tittade på Harry.
"There's gonna be some photos of me and Harry in magazines, twitter, facebook etc. cause the paps caught us together a couple of hours ago. We didn't want you, Ame, to think that we're together.", Hon suckade lättat.
"Thank God! I thought someone was dying or sick when you wanted to talk to us!", sa hon. Jag böjde mig fram för att krama dem båda.
"It will be like Hell these next coming weeks, but we can do it!",
viskade Jose i våra öron.

Vi gick tillbaka ut till dem andra som satt vid köksön och åt någon konstig gegga med ris.
"What's that?", sa Ame och rynkade på näsan. Niall började skratta.
"Chicken with rise!", sa Zayn surt och tryckte in en tugga till i munnen. Jose gick fram och kysste honom i nacken. Han gjorde tummen upp mot Ame som tog fram en tallrik. Hon slevade upp lite försiktigt och satte sig i Harrys knä. Han började genast pilla med hennes hår och kysste henne i nacken.
Jag gick fram till Louis och satte mig i hans knä. Liam tittade besviket på mig.
"Sorry, honey! Louis' lap is more comfortable than yours.", sa jag och skickade en slängkyss. Han låtsades ta emot den och stoppade den i fickan. Jag himlade med ögonen och skakade på huvudet.
"Everything went well?", viskade Louis i mitt öra. Jag nickade och han la sen sin haka på min ena axel.
"So what's happening now?", frågade Niall och reste sig upp för att ta mer vatten ur kranen. Jag var precis på väg att säga att han tagit Zayns glas men Zayn hann före.
"Come on, Niall! Not again!", han slet åt sig sitt glas och blängde surt på Niall.
"Well, Laila and I are going to visit my family tomorrow. We need to clean up this mess before the tour starts and the rumors...", sa Harry. Ame tittade lite besviket ner i sin kycklinggegga när Harry nämnde deras tour. Vi visste alla tre att en tour skulle komma och Gud visste hur länge de skulle bli borta då...
"Tomorrow? What about our interview with MTV and that Swedish magazine?", sa Niall besviket.
"I know, I know.. But I've already spoken to Paul. He'll talk to the management.", svarade Harry. Jag log mot honom. Jag visste att vi skulle kunna fixa det.

Nästa dag runt 13:30

"Ok, guys! I love you and I'll see you in three days!", sa jag och slängde mig om Zayns hals. Jag kramade dem andra med och sist Louis.
"I'll miss you!", sa han.
"I'll miss you too!", svarade jag och kramade honom hårdare.
"Hey, leave my boyfriend alone!", sa Eleanor och skrattade. Hon drog in mig i en kram också och sen tog Harry våra väskor. Jag skyndade efter och vi började gå mot gaten. Jag tittade mig nervöst omkring. Inga fans där och inga fans där. Klar sikt! Men icke då. Precis när vi är genom gaten så kommer det fotografer. Vi rusar vidare och jag kan ju bara gissa hur det här skulle se ut. Jag och Harry på en flygplats. Rubrikerna skulle vara väldigt saftiga; "Harry Styles and Liam Payne's girlfriend on holiday. TOGETHER?". Usch.. Jag mådde illa redan. Som tur var hann vi precis in på planet innan det stängde. Harry letade upp våra platser medan jag gick för att gå på toaletten. Jag gick förbi några stolar innan jag fann den. Plötsligt känner jag något som drar i mina byxor. Jag tittar ner och möter två isblå ögon.
"Are you Laila, Liam Payne's girlfriend?", sa den lilla flickan med de isblå ögonen. Hon hade långt blont hår och stora vackra ögon. Kanske var hon runt 6 års ålder.
"Euhmm... Yes I am!", sa jag och böjde mig ner till hennes höjd.
"Then why are you together with him?", sa hon och pekade på Harry som förtvivlat försöke få upp mitt handbagage på hyllorna. Han svor tyst och gav sen upp.
"Can you keep a secret?", sa jag och log. Hon nickade ivrigt.
"Cause Harry is my half brother and we're going home over the weekend to clear things up!", sa jag. Hon tittade storögt på mig. Sen tog hon handen för munnen och visade att hon skulle vara tyst.
"Thank you...?", sa jag.
"Melanie!", svarade hon stolt. Jag struntade i och gå på toa utan tog Melanie i handen och gick bort till Harry. Hon tittade storögt på Harry och jag kände hur nervös hon blev. Harry tittade upp från sin Iphone efter mycket muttrande om att något var fel.
"This is Melanie. Huge fan and knows about us.", sa jag och blinkade med ögat åt Harry. Han sken upp och tog tag i Melanie. Han satte henne i knät och det klickade med än gång mellan dem två. Jag log lite och tänkte på Ame. Hon skulle aldrig vilja ha barn. Det vore synd om Harry var den rätta och hon inte skulle vilja ha barn för Harry skulle bli en perfekt pappa.

Melanie satt med oss nästan hela flygturen tills hennes mamma Stella kom för att hämta henne vid landningen. Harry fortsatte att prata om barnet hela vägen ut från planet och ut från flygplatsen. Jag suckade och ångrade att jag hade tagit med Melanie till honom. Som tur var vad det bara några fans utanför flygplatsen. De undrade mest vad jag gjorde där och Harry bara skrattade bort det och sa att jag också hade vänner i Holmes Chapel. När vi sen stod utanför Harrys hus så började jag må illa. Nu gällde det. Harry knackade och en kvinna öppnade dörren.

 


Ledsen att det blev lite senare men jag gjorde det oxå längre :) GLÖM INTE TÄVLINGEN!

 


Kommentarer
Postat av: olivia

Jätte bra! :) xx

2012-05-27 @ 21:53:09
Postat av: Jessica

Skit bra!!

2012-05-27 @ 23:37:44
Postat av: Design blogg.

Behöver du en ny design till din blogg ? :)

Kika gärna in på min design blogg!

2012-05-28 @ 16:08:31
URL: http://mehelpyouwithdesign.blogg.se/
Postat av: Maja P

Hej lust att kolla in min 1D novell? kram!

http://bedersen.blogg.se/category/one-direction-novell-nya.html

2012-05-28 @ 16:34:26
URL: http://bedersen.blogg.se/

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0