I wanted words but all I heard was nothing - Del 1


"I can't believe i'm doing this, Olivia!", sa jag surt och blängde på henne. Vi satt på en av det närmsta raderna vid scenen. Det var bara några minuter kvar tills Boyce Avenue skulle upp på scenen och köra några låtar innan huvudbandet skulle upp.
"Oh Come on! Admit you like it?", sa hon och ruskade på sina blonda lockar av iver. Jag skakade på huvudet "Oh you're such a party pooper!", fräste hon surt tillbaka. Enda anledningen till att jag följde med på den här konserten hade varit för att Boyce Avenue skulle vara förband - mitt absoluta favorit band! Men jag råkade ha oturen att ha min bästa kompis till Directioner. Yes, One Direction var huvudbandet. Jag såg ingenting bra i det bandet. De såg okey ut men musiken var inte ens bra! Jag tänkte vara lite ful och låtsas gå på toa i mellan akten efter förbanden, men Olivia skulle säkert märka.

Någon timma senare hade Boyce Avenue spelat och jag var i extas! Jag pratade på så mycket att jag totalt glömde gå ut på "toaletten", så helt plötsligt kom fem stycket killar ut på scenen. Olivia ställde sig upp och skrek som alla andra 27 000 tjejer i arenan medan jag satt tyst kvar på stolen. De drog igång några låtar och jag satt ointresserat kvar. Jag började intresserat pilla på mina blonda lockar och letade efter kluvna toppar.
"Okey ladies and gentlemen! Time for answering some twitter questions!", jag visste trots allt vad de alla hette så den som hade skrikit ut var Liam. En brunhårig kille som hela tiden bytte frisyrer.
"First question is from @hotlikeHarryStyles , well thank you for that! And your question is; What did you have for lunch today?And you're siting on 21:222 Helloooooo!", sa Harry. Och alla killarna vinkade åt den mulliga tjejen som hoppade upp och ner från stolen av iver. "I had TACOS!", skrek alla killarna ut samtidigt. Jag suckade och tittade på mina naglar samtidigt som jag mumlade "boring...". Tjejen bredvid mig tittade surt tillbaka.
"Next question is from @MelleSwe , and your question is: Are you ever bored?", jag ryckte till. Mitt twitternamn hade precis lästs upp. Jag tittade skräckslaget upp på tvskärmen som fanns på scenen. Niall, den blonda killen hade sagt frågan och sökte efter radnummret jag satt på. Jag sjönk ner på stolen och försökte gömma mig så gott det gick. Vem fasen hade skickat en fråga från mitt konto? Jag tittade upp och möttes Olivias avundsjuka blick.
"You?", mimade jag och hon nickade. Ett litet leende spred sig på hennes läppar.
"Okey, @melleSwe where are you? You should be siting on 12:875!", sa Zayn och stegade fram till kanten. För första gången på hela kvällen var arenan nästan tyst. Olivia drog upp mig och viftade med handen så att killarna kunde se.
"Stop it! Stop!", väste jag mot Olivia och försökte ta ner hennes hand.
"Oh there you..-", Niall avbröt sig själv när han mötte min blick. Jag stannade också upp för en stund och kunde inte röra en enda kroppsdel. Hans havsblåa ögon hade förtrollat mig.

Nialls perspektiv:
Jag stod som förstenad. Hennes blonda långa hår formades i lockar som föll ner för hennes byst och nätta lilla kropp och hennes ögon var skrämt uppspärrade mot mig. Jag kunde verkligen inte slita blicken ifrån mig. Hon var så oemotståndligt vacker att det gjorde ont! Hon tittade fortfarande rakt in i mina ögon och det kändes som om hon såg rakt igenom mig och rörde vid mitt inre.
"Niall... Come on! What's happening?", viskade Zayn nervöst i örat. Jag visste att vi var tvungna att fortsätta showen, men jag kunde inte röra mig. Hela arenan höll andan.
"I have no idea.. Gosh she's so beautiful!", fick jag till slut ur mig. Zayn flinade och tog micken till munnen.
"Okey my friends! Can this beautiful gilr come up on stage, please?", sa Zayn och skickade i väg Paul mot tjejen som fanns några rader bort. Jag ryckte tag i Zayns jacka.
"What the hell are you doing?", väste jag. Han ryckte på axlarna och log ett lurigt leende.

Melles perspektiv:
Jag vaknade till liv då Zayn hade ropat åt en av livvakterna för att hämta mig. Jag börja nervöst röra på mig men Olivia höll krampaktigt fast i mig.
"You can't go away now!!", nästan skrek hon åt mig. Jag vände mig panikslaget om men trappan var blockerad. Jag hade scenskräck och att stå inför flera tusen skrikandes fans ville jag inte ha med på min lista i livet, Speciellt inte efter allt hat jag skulle få.
"Okey, sweetie! Come on!", sa livvakten och räckte fram en hand. Jag skakade panikslaget på huvudet och spärrade upp ögonen ännu mer.
"No no no no...", sa jag och höll upp händerna. Han nickade uppmuntrande och tog min hand medan Olivia puttade på mig. Han höll ett fast grepp om min midja medan vi gick de få metrarna upp till scenen.
"Don't listen to the girls... they're just jelaous!", viskade han i mitt öra. Jag hade inte märkt det förrän nu. Tjejerna spydde ut elaka kommentarer till mig. Jag vände bort huvudet och fokuserade på trappan upp till scenen.  Olivia skulle få så mycket skit för det här tänkte jag samtidigt som jag tog hjälp av en hand upp på scenen.

 


Internet strul hela kvällen efter att jag fixat på bloggen :( Men nu är detta uppe :) Första delen av minst 4 tror jag!  Kommentera!

 


Kommentarer
Postat av: Melle

Aaaaah jag är med i en fanfic!! Den är asgrym!! Tacktacktack så mycket!

2012-06-18 @ 22:00:33
URL: http://vashappeninsuperman.webblogg.se/
Postat av: Anonym

skitbra början :)

2012-06-18 @ 22:43:18
Postat av: Nathalie - Noveller

SV. Tack så hemskt mycket!!

Haha, precis! Du behöver inte vänta så länge ;)

2012-06-18 @ 23:14:03
URL: http://torpenbergs.blogg.se/noveller
Postat av: Jojo

Grym grym grym :D !!!

2012-06-18 @ 23:15:30
Postat av: Malou

Toppen. Längtar tills nästa kapitel. / Malou <3 xx

Svar: Tack :) Ska försöka att skriva så snart som möjligt!
lillanovellen.blogg.se

2012-06-20 @ 02:23:55
URL: http://novelleronedoned.blogg.se
Postat av: Louise

LOVE! men vad kommer hända med "Who's that girl?" :)

Svar: Ingenting kommer hända med Who's that girl? :) Allt kommer flyta på som vanligt! Denna one shot är bara vid sidan av som lite omväxling :)
lillanovellen.blogg.se

2012-06-20 @ 13:07:04
Postat av: malinrosberg

När kommer det mer? :))

Svar: Jag ska försöka skriva nästa i helgen :)
lillanovellen.blogg.se

2012-06-29 @ 01:33:25
URL: http://maliiinrosberg.blogg.se

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0