Who's that girl? - Kapitel 1



Jag slängde upp laptopen och väskan på bordet medan jag drog vatten ur håret. London regnade fruktansvärt mycket så här års! Allt var blött; laptopen, väskan occh dess innehåll, mina kläder och såklart min frisyr.. Mitt blonda hår var inte längre blont och i vackra lockar utan hängde som ett tarssel nerför min rygg.
Jag suckade djupt och blickade ut över Bronx, det lilla - men mycket populära caféet jag sprungit in på. Varenda bord var fullt och jag hade precis hunnit ta ett bord längst nere i högra hörnet innan någon annan tog det.
Jag hämtade en kopp kaffe och en bit muffins innan jag satte mig tungt ner på stolen. Jag torkade av laptopen och mumlade tyst:
"Ledsen, älskling! Hoppas du är hel!!"
På laptopen finns allt arbete jag någonsin har lagt ner och att mista det på grund av Londons pissiga regn skulle ge mig mardrömmar resten av livet.

Medan jag klickade upp den senaste sparade filen, tog jag en klunk av kaffet och svor tyst. Det var väldigt varmt och jag brände mig ordenligt på tungan.
"D'you mind if I sit down? I mean, There are no more seats available." Sa plötsligt en röst. Jag började vifta frenetiskt med händerna eftersom det fortfarande gjorde ont på tungan och mitt i vifftandet slog jag ut kaffet som rann över hela laptopen och ner i mitt knä.
"Helvete!!" Utbrast jag och ställde mig upp snabbt. Det brände som ett getingstick, om inte värre, över mina ben och jag såg att mina nya chinos definitivt inte skulle gå att rädda från dessa fläckar. Det var kaffe överallt och min stackars dator var helt förstörd. Mitt i all panik hade jag totalt glömt bort killen som stod framför mig så när jag böjde mig ner för att plocka ihop skärvorna av den söndriga kaffekoppen krockade vi med våra huvuden. 
"Oh, damn.. It's not my day today..", muttrade jag lågt. Han skrattade ett härligt klingande skratt och jag tittade upp och möttes av två nötbruna ögon. Jag märkte själv hur jag gapade och stängde snabbt munnen. 
"So, I'm sorry that I scared you. Let me help you with this!", han tog skärvorna från mina händer och började gå mot en soptunna. När han kom tillbaka sa han:
"I think you need to cool down you legs cause you will get burns. The coffee was hot, ah?", jag nickade stumt och började gå mot toaletten. Jag vände mig om och såg att han började torka av min dator och väskan. Han var söt. Han hade brunt, lite halv långt, hår som lockade sig lite här och var, kanske i 20 års åldern och runt 180 lång. Han vände sig om och tittade på mig och bländade av ett riktigt vacker leende. Jag kände hur det hettade i ansiktet. Han pekade på sina byxor och sen på mig och toaletten. Den vinken kunde inte vara mer självklar. Jag sprang snabbt in på toaletten och sjönk ner på toastolen. Denna dag som börjat så dåligt kanske inte skulle bli så dum i alla fall? 
Så där! Nu var det första kapitlet skrivet! Vad tycker ni?? Kommentera eller mejla mig. Vad ska jag ändra på? Vad kan bli bättre? Vad ska hon heta? Jag har inte ens ett namn än!

Kommentarer
Postat av: Laila

den var riktigt bra !!!

hon kan hetta Laila :) xx

2012-04-05 @ 19:39:38
Postat av: Majmona

NeJ! inget är fel! Bara SJUKT Bra! Gossh luv it! <3

Svar: Tack :') <3
lillanovellen.blogg.se

2012-07-05 @ 16:06:51
URL: http://onedmakemesmile.blogg.se

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0