Who's that girl? - Kapitel 16

Tidigare i Who's that girl?: "Say it!", viskade han mot mig hud.
"Ok ok!! She wanted me to not break your heart, you seem so happy!", skrattade jag. Han stannade upp och lutade sin panna mot min.
"I am happy.", sa han och kysste mig igen. Vi tog matkassarna och skyndade upp till hans lägenhet.

Vi snubblade in i hissen och tryckte på Liams våning. Jag vände mig om och kysste honom lätt.
"You're crazy..", viskade han mot mina läppar. När hissen stannat gick vi bort mot lägenheten och Liam öppnade. Dörren var trög men så fort vi kom in ville jag bar släppa kassarna och ta med Liam till sovrummet, kyssa honom, prata, bara vara vi. Men jag behärskade mig. Vi fortsatte in till Liams minimala kök och jag log. 
"I love it!", sa jag och log. Liam började packa upp sakerna och  jag såg hur han log i ögonvrån.
"What?", sa jag och vände mig om. jag lutade händerna mot diskbänken och Liam kom fram till mig.
"You're beautiful. You know that, don't you?", sa han och kysste mig mjukt. Jag skrattade i kyssen och backade undan så jag kunde dra med mina fingrar över hans läppar. 
"You keep telling me that so I guess I have to believe you..", svarade jag och han tog tag kring mina höfter och bar upp mig på hans lilla diskbänk. 
"So, nutella?", sa han plötsligt. Jag blev lite förvånad så jag började skratta och nickade.
"Yes, babe. Nutella it is!", han gick och hämtade burken och jag böjde mig ner till lådan för att ta fram en sked. 
"A spoon...", sa han misstänktsamt när han såg vad jag höll i min hand. Aha, tänkte jag. Harry hade berättat om Liams "rädsla" för skedar. 
"THIS is your own spoon, Mr Payne!", sa jag och greppade burken med nutella han höll i handen. Jag tog en stor klick och var på väg in i munnen med den när jag vände hande och kletade ut nutellan i Liams ansikte.
"Opps!", sa jag lite oskyldigt och log.
"Oh.. You didn't...", sa han och tog handen i burken och smetade ut nutella över hela min bara bröstkorg där klänningen inte täckte. 
"Oh my God! Liam!!", skrek jag och hoppade ner från bänken! Jag drog ut en låda och hittade en mjölpåse. Jag tog den och kastade mjölet på honom. Jag tittade förvånat upp och greppade mig om midjan.
"Let me goooo!", skrattade jag och kände hans läppar mot min hud. Plötsligt fick jag hela mjölpåsen inanför min klänning och jag skrek till igen.
"Hahah stooopp! Friends?", sa jag och höll upp händerna.
"Just friends?", svarade han och kysste mig.
"Soo.. we're not friends ?", sa jag lite finurligt. Var jag hans flickvän?
"I thought you were my girlfriend?", sa han lite besviket. 
"Of course I am if it is tha what you want!", jag kastade mig i hans armar och vi backade in till badrummet. 
"Shower I guess..", sa jag och började dra av mig klänningen. Jag hade mjöl och nutella över allt. Liam drog av sig sina kläder och vi gick in till duschen och sköljde snabbt av nutellan och mjölet. Jag kunde inte låta bli att smyg titta på Liams kropp och jag kände hans blickar på min med.
Klockan var runt halv tre när vi äntligen la oss i sängen för att sova. Jag gäspade stort och suckade nöjt.
"Perfect night, ah?", sa jag och kysste honom. Han nickade och jag vände mig om så han kunde hålla armen om mig. JAg hörde hur hans andetag blev allt tyngre och till slut hade han somnat.
"I like you. A lot.", viskade jag tyst. 
SHIT! Vad kasst detta blev! Jag är som sagt sjuk och fick stanna hemma från jobb coh skola idag. Så i kväll blir det ett bättre kapitel jag lovar! Men jag behöver inspiration nu! Vad ska hända?

Kommentarer

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0