Who's that girl? - Kapitel 41

Tidigare i Who's that girl?: "Tonight we're celebrating that you're home, Styles!", sa Joe och gav mig och Harry varsin cider och skålade."And, we're also celebrating that you're here Laila!", fortsatte han och vi tog ännu en klunk.
"Let's celebrate tonight, sis!", viskade Harry i mitt öra och jag log lite lurigt tillbaka. Dags att ta reda på vem Harry egentligen var.




"So there he was; drunk and tired on his way home! Haha he fell and broke his nose!", skrattade Joe så han nästan kissade på sig. Harry såg mindre road ut åt Joes berättelse om när Harry hade blivit full första gången. Men jag skrattade jag också för det var faktiskt lite kul. Harry grymtade till och tittade bedjande på Joe att han skulle sluta.
"Come on, sweetie! We've loads of things to catch up!", sa jag och puttade till honom lätt på armen.
"I' need something to drink..", mumlade han nästan ohörbart i ljudet av musiken. Avicii's Levels spelades på högsta volym och mängder med unga tonårskroppar trycktes mot varandra på det trånga dansgolvet.
"Ok!", svarade jag och vände mig mot Joe och hans kompisar. En blond tjej vid namn Candies hängde runt hans hals.
"So, you know the others as well?", frågade hon och kysste Joe på halsen. Jag nickade och tog en klunk av min cider.
"Yes, Liam's my boyfriend.", sa jag kort. Hon plutade lite bitchigt med läpparna och återgick till Joe. Han log vänligt.
"Have you been around here in Holmes Chapel or just around Harry's house?", frågade en annan kille som hette Chad.
"I was at the bakery earlier today with Anne.", han nickade ointresserat. Vart var Harry? Ingen av hans vänner var direkt roliga eller verkade uppskatta att jag var här mer än Joe. Jag vände mig om för att se vart Harry tagit vägen men han var borta så jag tog en sväng ut till köket. Jag trängde mig fram - vilket var ganska omöjligt. Människor låg överallt; på varandra, på golvet, hånglandes på köksbänken eller upptryckta på väggen. Tillslut orkade jag inte be om ursäkt mer.

Jag hittade Harry i köket med en blond tjej. Hon var vacker. Jag såg hur hon böjde sig fram över Harry och kysste honom mjukt på kinden medans hon viskade något i hans öra. Han skrattade tyst och vände sig sen mot mig. Jag stod som förstenad. Ame skulle bli galen om Harry var otrogen. Jag var på väg att vända och gå tillbaka till Joe då den blonda tjejen kom fram till mig i släptåg med Harry. Hon log och kysste mig på kinden. Jag backade förskräckt undan.
"Harry have told me so much about you and Liam! I'm so happy for you two! Especially now when Harry has finally found you!", hon vände sig mot Harry och nöp honom i kinden. Han suckade högt och puttade på henne.
"Oh stop Annie!", sa Harry och skakade på huvudet så håret föll i ansiktet på honom.
"I'm sorry, I didn't catch your name?", sa jag lite fundersamt och tittade på tjejen.
"Oh I'm so sorry! Stupid of me! I'm Annalise Gallacher - Harry's best friend forever!", sa hon och nöp Harry igen i kinden.
"That's it!!", sa han och gick tillbaka in i köket och drog fram en öl ur kylen. Jag skrattade lågt åt att jag faktiskt hade trott att Harry skulle kunna vara otrogen mot Ame.
"What's so funny?", sa Annalise som stod kvar med mig.
"Oh this is so embarrassing..", sa jag och skakade på huvudet. "I actually thought Harry was cheating on Ame..", sa jag och satte händerna för ansiktet. Annalise skrattade högt och log sen. Harry kom upp bakom henne och kysste henne på kinden. Hon berättade för Harry och han stämde in i hennes skratt. Oh Gud...

 

Klockan började närma sig runt halv två när Harry och jag äntligen var på väg hem. Jag gick med mina klackskor i ena handen och armkrok med Harry i den andra. Harry hade börjat bli lite påverkad medan jag fortfarande var ganska klar i huvudet. Vi pratade på om allt möjligt. Mest om alla pinsamma saker han och Annie hade gjort medan Harry fortfarande bodde i Holmes Chapel.
"You really miss them, don't you?", sa jag och satte min haka på hans axel. Han nickade och tittade upp mot den stjärnklara himmelen. Han stannade och pekade på några stjärnor.
"Mum used to say that stars are all the human beings on Earth. We all have a light inside us that burns for someone.", sa han och tittade på mig. Jag nickade lite stumt. Sen brast jag ut i skratt.
"'Cause Baby you're a firework!!! Come on show 'um what, you're worth!!!!", började jag skrik-sjunga och släppte Harrys arm. Jag sprang ut på vägen och snurrade runt. Han skrattade och sprang i fatt mig.
"You're an idiot!", skrattade han medan vi dansade in på uppfarten till huset.


Så där nu är jag på banan igen! Skönt att ha uppe både novellens kapitel och en one shot ikväll! Nu börjar jag ju dock tyvärr jobba i morgon men men :) KOMMENTERA!

 


Kommentarer
Postat av: Jojo

Woho äntligen ;)

2012-06-17 @ 22:51:55
Postat av: Alma

Jättebra ! :D

2012-06-18 @ 10:34:07
URL: http://minafinanoveller.blogg.se/
Postat av: DenBästa!

Vad är en "one shot"???

Svar: Det är en "kort novell" på bara en del eller 2.
lillanovellen.blogg.se

2012-07-08 @ 16:49:50

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0