Who's that girl? - Kapitel 21

Tidigare i Who's that girl? : "Call her! I bet she's waiting.", sa jag och tog en tugga av pannkakan.
"On my way!", sa Zayn och sprang ut i hallen för att ringa. Louis och Harry började genast göra narr av honom.
"Stop it guys!", sa jag och kastade en vindruva på Louis. Han antog utmaningen och snart var ett krig igång - igen.
Joselyns perspektiv:
jag vaknade av att mobilen vibrerade på stolen brevid min säng. Jag kollade på klockan och suckade, nästan 11. Jag hade sovit hela morgonen och var fortfarande trött. På skärmen stod ett okänt nummer och jag tvekade inför att svara. Det fortsatte att ringa och till slut kunde jag inte hålla mig.
"Yes?", svarade jag och satte mig upp i sängen. I andra änden hördes skrik och dunsar. Var inte det där Harrys skrik? 
"Zayn? Is that you?", sa jag förvånat. 
"Hi there.. Sorry, did I wake you up?", sa han och det lät som han stod i badrummet.
"Are you standing in a bathroom?", frågade jag. Jag hörde hur han skrattade till. Plötsligt låter det som om någon rycker upp badrumsdörren. 
"I FOUND ...SORRY ZAYN! SORRY JOSE!", hörde jag Niall i bakgrunden. 
"Niall! What the hell?? Told you that I was going to call her!", skrek Zayn. "Sorry for that, Jose. They're having a druv - war outside that's why i'm in the bathroom.", suckade han. 
"I see. So did you want something special?", frågde jag.
"Yeah.. Actually I wanted to ask you out for dinner. Tonight.", sa han snabbt. Jag log.
"How about skip the dinner and go to an amusement park and some ice-cream?", sa jag och hörde hur han drog en lättad suck.
"Thank God.. I'm too nervous for dinner! But please, can we skip the high attractions?", sa han lite nervöst. 
"Ofc! No roller coaster haha", skrattade jag.
"Louis and I pick you up at 7, ok?", vänta vänta.. Louis och Zayn? Var det inte bara vi.
"Louis' will drive us.", sa han och jag skrattade till.
"That explains alot. I can't wait to see you.", sa jag och klickade bort samtalet. Jag slängde mig på sängen och log lite. Jag skulle ut med Zayn. Förmodligen flera hundra tusen tjejers dröm.

Jag gjorde inte så mycket under dagen mer än att gå och shoppa lite. Köpte ett nytt linne till kvällen och lite smycken. Jag ville mest bara ta det lugnt och smälta samtalet med Zayn. Jag låg hemma i soffan och slötittade på tv:n när min telefon började ringa som en galning. 
"Jose!"
"Hej vännen, kan jag komma? Det har hänt en sak. Varken Ame eller Liam svarar när jag ringer och jag måste verkligen prata med någon om det här. .",
jag hörde på Lelle att hon grät. 
"Självklart, kom över du!", jag tittade lite stressat på klockan och såg att den var fem. Louis och Zayn skulle komma om två timmar och det skulle ta minst en timma att göra sig i ordning. Jag bet mig i läppen och tänkte igenom vilket som var mest viktigt.
"Lelle.. Zayn kommer om två timmar, jag vill inte stressa dig men tror du att du kan komma så fort som möjligt?", sa jag och hoppades innerligt på att hon inte skulle tolka det fel.
"Jag kommer nu.", samtalet avbröts. Jag satte mig snabbt upp och drog händerna genom håret. Lelle grät nästan aldrig. Antingen var det något mellan henne och Liam eller så var det något om "det". "Det" som vi aldrig fick prata om, om hon inte själv drog upp ämnet. 
Det knackade på dörren och jag sprang till hallen för att öppna. Men när jag öppnade dörren stod inte Lelle där utan Liam. 
"How did you..", började jag.
"Lelle told me yesterday. Where is she?", sa han och stannade upp. 
"I actually don't know. She called me 10 minutes ago. I guess she's on her way right now.", han skakade på huvudet. 
"No, I've been at her place like the whole day. She's gone. I've been calling her non stop!", sa han oroligt. Jag tittade chockat på honom. 
"But she said only 10 minutes ago..", Liam forsatte att skaka på huvudet. Han satte sig på en av barstolarn aoch la ansiktet i sina händer. Han såg ganska sliten och trött ut. 
"What happened?", sa jag sen.
"She said "It" happened", jag blev så chockad att jag var tvungen att sätta mig ner. 
Hej hopp för ett dåligt kapitel! Men nu händer det lite iaf! Jag kommer oxå att snart sluta skriva ur Ames och Jose perspektiv för jag vill fokusera på Liam och Lelle som är huvudparet. De andra är rent av bara biroller. Kommentera gärna!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Gud vad bra!!! Snälla en till del idag!!!!! Älskar din novell så himla bra!!! <3

2012-05-06 @ 12:31:08
Postat av: Jojo

Åh det låter som du kommer längre ner i landet än jag om ni redan tävlar på gräs :) Tävlingen idag är lixom i ridhus, hehe. Men har du en privat blogg som kan klicka in på? :)

2012-05-06 @ 12:34:25
URL: http://potatoes.webblogg,se
Postat av: Elin

Sv; Tack så mke! Glad att du gillar den :)

2012-05-06 @ 19:26:13
URL: http://onedworld.blogg.se/

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0