Who's that girl? - Kapitel 22

"But she said only 10 minutes ago..", Liam forsatte att skaka på huvudet. Han satte sig på en av barstolarn aoch la ansiktet i sina händer. Han såg ganska sliten och trött ut.
"What happened?", sa jag sen.
"She said "It" happened", jag blev så chockad att jag var tvungen att sätta mig ner.
"What'swrong?", sa Liam och ställde sig framför mig. JAg tittaade på honom med en uttryckslös blick och det kändes som om en sten släppte från hjärtat. 
"I know where she is! Come on, lets go!", sa jag och drog med mig Liam ut i hallen. Han stannade upp och tittade på mig.
"I'm not going with you until you tell me what all this is about!", han höjde rösten och slog ut med armarna. Jag tittade på honom och kände igen den där känslan han kände. Känslan av att inte veta eller förstå vad som pågår. Jag nickade och satte mig på en stol i hallen. 
"This thing. She said "It", right?", sa jag och han nickade. "I can't tell you everything, 'cause I think she should tell you this if she's ready. It took her 3 years until she told me.But I can tell you that she lost a very close person few years ago and at the funeral she found out something about this person. Since then she's been looking for this thing she calls "It", 'cause honestly, not even Lelle knows what she's looking for. And I think she moved to Birmingham after the funeral just because of this. And one year ago I think she found out another thing about "It" and moved to London. She knows something now and I think she might have found what "It" is.", jag pratade fort och sammanfattade allt Lelle berättat för mig och Ame. Han satt där helt uttryckslös. "Liam please, say something?", sa jag och bet mig i läppen. "You know, everyone has their secrets. Yours was One Direction.", han ställde sig upp och började gå mot ytterdörren. 
"Come on, lets go and find her!", sa han och drog upp mig från stolen. Jag tittade chockat på honom men följde snällt efter. "Where are we going?", sa han sen när jag låst ytterdörren.
"A few weeks ago, just after she'd met you guys, she told us about a café in Hyde Park. I din't listen so much but I think she's there.", sa jag. Jag ångrade verkligen att jag inte hade lyssnat på henne. Liam nickade och tog upp telefonen för att ringa till dem andra. Jag tittade på klockan och såg till min besvikelse att jag inte skulle hinna gå ut med Zayn så jag hoppasdes på att han skulle följa med oss och hitta Lelle. 

När Louis hämtade upp oss satt alla killarna och Ame i bilen. Jag satte mig ytterst brevid Zayn och han tittade besviket på mig.
"No date tonight, ah?", sa han och jag skakade på huvudet lite besviket. Jag tog hans hand och han sken upp. 
"But i promise you that Iäll make it up to you tomorrow night. Lets go and have a nice picknick and then have fun!", han nickade och greppade hårdare om min hand. Louis svängde in på parkeringen utanför parken och vi alla hoppade ut ur bilen och började springa mot caféet. 

Lelles perspektiv:

Jag satt på bänken utanför caféet. Det började bli skymmning och kallare. Caféets logga blixtrade till och lysrören tändes. Allt var precis tyst förutom en bil som hade stannat några hundra meter bort och ett helt gäng med ungdomar började springa mot mitt håll. Jag suckade och skulle precis ställa mig upp och gå när jag ser att en av killarna liknar Harry. Jag vänder mig snabbt om för jag vill inte att dem ska se mig så här. Håret otvättat och trassligt, sminket utkletat, barbent iförd bara en kappa. 
"Laila! Wait!", hörde jag Harry skrika. Efter honom kom de andra. Jag började gå ifrån dem. Plötsligt känner jag någon omfamna mig bakifrån.
"Wait, where are you going, babe?", sa Liam och drog in mig i en kram. Jag ville inte gråta men jag kände hur tårarna brände. De andra hade kommit ifatt nu och jag kände hur Ame och Jose trängde sig fram. 
"Du kan inte bara göra så där! Vi har avrit jätte oroliga och Liam vägrade följa med om jag inte berättade för honom om "Det". För jag antar att detta handlar om detta! Eller hur? jag var till och med tvungen att ljuga för honom om vissa saker, Lelle! Du måste berätta för honom.", hörde jag Jose säga. Liam som såg helt förvirrad ut tittade bara på mig. Sen bröt jag ihop. Allt kom ifatt mig. Jag kände hur Zayn bar upp mig och vi började gå mot bilen och åkte hem tll mig och Ame. Jag visste att jag skulle behöva förklara allt förr eller senare och förmodligen var det redan ikväll. Jag skulle inte bara vara tvungen att berätta för Liam, utan oxå för alla fem killarna. Det var lika bra att förebereda sig inför att berätta min livs största hemlighet. 
Här kommer det nya kapitlet! Allt är väldigt segt just nu och jag vet inte hur jag ska ta mig ut ur denna pissiga situation nu.. Förslag?


Kommentarer
Postat av: Elin

Sv; Tack fina du! x

2012-05-06 @ 22:44:52
URL: http://onedworld.blogg.se/

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0