Who's that girl? - Kapitel 27

Tidigare i Who's that girl?: "Sure, why not? I call you!", sa jag och sprang iväg mot studion. När jag kom fram var det smockfullt med fans. Jag trängde mig fram och där stod Paul.
"Hi Paul! Is there a backdoor or something?", han nickade och tog med mig runt på baksidan. Jag hörde hur fansen skrek efter oss. Jag ville varken höra eller se.

Paul höll om mig och jag hade mina händer för ansiktet för alla fotografer. Nu borde i alla fall folk fatta att något inte stod rätt till när en tjej blir bort ledd av Paul till bakdörrarna. Jag suckade tungt och hörde hur Paul viskade:
"Everything's gonna be all right.. It's ok being scared!", jag log vagt tillbaka och följde med honom in genom bakdörren. Studion var modernt inredd med vita väggar, färglada soffor, tv, dator och mycket mer. På väggarna hängde alla möjliga olika sorters platina och guldskivor. Vi gick igenom köket och in genom en dörr. Där satt alla killarna vid FIFA utom Harry som stod i båset och sjöng. Savan satt vid mixerbordet och skötte Harrys inspelning. Liam hade berättat dagen innan hur Savan hade flygit till London för att spendera lite tid i studion med killarna. 
LIam fick syn på mig och släppte spelet och gick fram till mig. 
"Come on, Liam!! We're loosing!!", gnällde Niall och tittade surt på Liam. Zayn och Louis gjorde High five och log triumferande när de vann. 
"Crazy outside..", mumlade jag i Liams öra när han kramade mig. Jag tittade lite panikslaget på honom.
"I'm sorry.. I should have told them days ago that I were dating someone..", sa han och tittade ledset ner i golvet. Jag lyfte upp hans huvud med ena handen och tittade in i hans ögon.
"Don't be sorry. WE should have told them, not you.", sa jag och kysste honom. Han besvarade kyssen. 
"Congrats, sis!", jag kände hur Louis dunkade mig i ryggen.
"Oh thanks..", jag hostade till. 
"So, now when we're official- ", jag tittade på Harry. "- shouldn't you tell your beautiful fans outside that you're dating someone?", Harry tittade lite generat på Louis som ryckte på axlarna.
"IF you're dating someone", förtydligade jag.
"I don't know what we are..", mumlade han. Jag log och satte mig brevid honom. 
"Actually, you're dating and your fans should know that! Before it's too late, Harry", sa jag och kramade hans hand. 
"Ok, I'm sick of this!", Niall slängde konsollen i golvet och ställde sig upp. 
"Let's go out and speak to them and EAT!", sa han nöjt. Jag tvekade, men Liam log lugnt. Jag tog hans hand och Louis' höll om mig med sin ena arm. Tillsammans gick vi ut ur studion med Paul i släptåg. Fansen skrek ljudligt när de fick syn på Zayn som gick först. När jag hade kommit tyckte jag att det hade varit fler fans än vad det var nu. När jag tittade på fansen var det inte mer än kanske 30 stycken. Jag undrade varför det var så få. 
"Where's everybody?", viskade jag till Louis. 
"This studio is hidden very well so there's only few people that knows where it is. These fans have promised to not tell where we are. Say Hi to your future!", Louis släppte taget om mig och jag kramade Liams hand hårdare. Han kramade tillbaka och log tryggt.
"Who's that girl, Liam?"
"Are you two dating?"
"She's the girl you were with at London eye a couple of weeks ago!"
"Aww you're so beautiful!"
Fansen frågor blev bara fler och fler. Killarna ställde upp sig och besvarade på lite frågor, tog kort och pratade med fansen. Liam tog luft och sa de orden som jag var rädda att uttala.
"Hello girls, this is my girlfriend Laila. You should be very happy to meet her 'cause you're the first!", sa Liam och kramade om en tjej. En del tjejer ställde upp sig brevid mig ochh bad om kort eller bara för att prata. Jag kände mig väldigt obekväm i situationen i början, men jag kom in i det efter ett tag.
"I think you and Liam look really cute together. Can I take a picture of you two? Is it ok if I upload it on twitter?",jag tittade på Liam. Jag visste att twitter var killarnas största forum för att ha kontakt med fansen. Bilden skulle spridas som en löpeld. 
"Yeah of cours, sweetheart!", hörde jag mig själv säga. Liam log stolt. 
"You have the honor!", sa han och kysste tjejen på kinden. 

Efter cirka 20 minuter bestämde vi oss för att gå och äta. Niall och Zayn gick i förväg till en restaurang medan Liam och Harry gick tillbaka till studion för att hämta deras jackor. Louis och jag gick långt efetr Niall och Zayn. Jga trivdes med Louis. Han kunde vara riktigt lugn och sansad när han väl ville det och han var en riktigt god lyssnare. 
"So, how's it going with you know.. that thing?", sa han lite osäkert. Jag skrattade till
"You mean "it"?", han nickade. "I'm lost.. All the files makes me confused and nothing seems to be true. But still there's something that keeps me looking for the right answers.", sa jag och kisade mot solen. Han nickade instämmande. 
"Nothing special?", frågade han medan vi svängde av från huvudgatan och in mot restaurangerna. 
"Nothing special..", mumlade jag tilll svar. "Few months ago this town came up from a file. Oh Gosh.. I can't remember the name..", sa jag och slog mig förtvivalt på huvudet. 
"Holmes... holmes chackel.. homes..", funderade jag högt.
"You mean Holmes Chapel?", sa Louis förvånat. 
"Yes! That's it! Holmes Chapel!", han tittade förvånat på mig. "What?", sa jag. 
"That's very inetersting..", mumlade Louis tyst.


Nummer 27!!! Kort kapitel :/ Nu är jag ledig i 5 dagar så nu ska jag försöka hitta lite kreativittet och skriva några bra kapitel här :)



Kommentarer
Postat av: Alma

Jätte bra ju ! :D

2012-05-16 @ 07:03:50
URL: http://minafinanoveller.blogg.se/
Postat av: Ebba

Jätte bra novell !! läs min kanske ?

2012-05-16 @ 14:46:19
URL: http://lovelyonedirection.blogg.se/
Postat av: Maja P

Hej kolla gärna in min nya One Direction novell! och ifall du gillar den får du gärna lämna en kommentar! :) Kram!

http://bedersen.blogg.se/category/one-direction-novell-nya.html

2012-05-17 @ 15:45:18
URL: http://bedersen.blogg.se/
Postat av: Melissa

Hejsan! (= Skulle du kunna vara så snäll och kolla in min novellblogg?:

http://onedirectionernovell.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar ifall du gillar den! =) Tack på förhand

Kram♥

2012-05-17 @ 17:51:58
URL: http://onedirectionernovell.blogg.se/

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0