Who's that girl? - Kapitel 28

Tidigare i Who's that girl?: "Holmes... holmes chackel.. homes..", funderade jag högt.
"You mean Holmes Chapel?", sa Louis förvånat. 
"Yes! That's it! Holmes Chapel!", han tittade förvånat på mig. "What?", sa jag. 
"That's very inetersting..", mumlade Louis tyst.



Jag ville fråga Louis mer om Holmes Chapel för det verkade som om han visste en hel del om det. Men jag lät bli. Vi fortsatte gå under tystnad mot restaurangen som låg en bit bort. Vi mötte några fans som tog lite kort med Louis, men verkade inte känna igen mig så jag pustade ut. Louis märkte hur nervös jag var så han drog in mig i en kram. I början var det Niall som jag trodde skulle bli min nya bästis - efter all med datorn och Liam. Men allt eftersom veckorna hade gått blev upptäckte jag nya sidor hos Louis hela tiden som jag älskade. Han var den där försvunna brodern som jag förmodligen aldrig skulle hitta, men så länge fick Louis duga. Vi hade blivit riktigt tighta och jag älskade hans sällskap. Han kunde vara skämtsam och hel oregerlig, men samtidigt visa en lugn sida och vara en god lyssnare. När jag behövde prata lyssnade Louis även om jag visste att han egentligen ville skämta bort alltihopa. Han lyssnade på mig för att han var min vän och för att jag var Liams flickvän.

"I'm scared, Lou!", sa jag och han kysste mig på pannan.
"I know you are, honey. Elaenor was so freaked out in the beginning. The fans controlled her and she was like a mental wreck. But she got through it.", han log lite snett och jag knuffade till honom.
"Well thanks! Now it feels much better!", sa jag och låtsades spela sur. Jag hörde hur Liam och Harry började komma i fatt oss.
"Come on, darlings! Nialler can't wait any longer!", skrek Zayn längre fram. Jag skrattade och väntade in Liam. Han tog min hand och kysste den.
"We'll get through this, right?", sa han lite oroligt.
"Of course, we'll do!", svarade jag och kramade hans hand hårt. Vi kom fram till restaurangen där Niall stod och trampade med Zayn.
"Come ooooon, guys! I'm starving!", sa han och viftade med handen mot dörren. Vi skrattade alla fem åt Niall innan vi gick in.

Liam och Louis följde mig hem. Vi snackade en massa om fansen och hur jag skulle tackla allt. De skulle hjälpa mig med min twitter för där skulle det mesta ske. Jag skulle även luncha med Danielle och Elaenor i morgon och då skulle de hjälpa mig med. Jag berättade också om deras fest och alla killarna var självklart sugna på en partykväll, likaså Ame och Jose.
Vi slängde oss i soffan. Jag låg i Liams knä och benen på Louis som loggade in på sin twitter. Han slängde in en tweet om mig och Liam, svarade lite fans och följde några. Liam gjorde likadant fast la ut en bild på oss som Louis hade tagit. Sen var det min tur. Jag loggade in och tog ett djupt andetag.
"Here we go...", mumlade jag och klickade på mentions. De flesta var riktigt snälla. De hade retweetat Liams bild och skrivit hur söta vi var, men det fanns också en hel del "hat". Jag var van vid att bli kallad det mesta, men detta tog priset! Jag blickade över alla mentions och scrollade ner. Liam kramade mig bakifrån och kysste mig i nacken. Jag rös.
"Look! You guys are trending!", sa Louis och pekade på world wide trends. Mycket riktigt så trendade Liam och jag; Directioners support Leiam & Laila is Liam's sweetheart. Jag blev tårögd. En del människor kunde vara helt fantastiska! Jag vände mig om och kysste Louis på kinden.
"Thank you, Lou!", han log till svars och tog upp mobilen som började ringa. Elaenor.
"What about me?", blängde Liam surt. Jag lutade mig fram och kysste honom retsamt på halsen. Sen började jag kittla honom!
"Ok, lovebirds! Gotta go back to the studio. I've some stuff to finish. You're free this afternoon so you can be with Laila, darling!", sa Louis och reste sig från soffan. Han gick ut i hallen och tog på sig skorna.  Jag vände mig om till Liam.
"So, party tomorrow night? I understand if you don't want to. I mean Danielle's there.. -", började jag men Liam avbröt mig.
"Party it is!", jag log och kysste honom igen.


Kapitel 28! Nu ska vi fixa lite drama tror jag :) Det känns tråkigt att få så många kommentarer på förra inlägget. Men tack för allt support . Spara gärna kommentarerna till kapitlen ist! Men jag älskar er som kommenterar redan! Tack tack tusen tack

Kommentarer
Postat av: Emelie

Som jag sa förut jag älskar din novell!! <3

2012-05-18 @ 00:17:02
Postat av: Alma

Drama ! :D

2012-05-18 @ 09:12:07
URL: http://minafinanoveller.blogg.se/
Postat av: Jojo

Skiiitbra juh :D När kommer nääästa upp!!

2012-05-18 @ 12:00:18
URL: http://potatoes.webblogg.se/
Postat av: Louise

Hej,jag skulle bara säga att jag har nyss börjat läsa din novell och den är fantastisk. :)

2012-05-18 @ 12:35:49
Postat av: Linda

Jag hittade din novell igår, och har redan läst allt! älskar det!! :D

2012-05-18 @ 13:24:08
Postat av: Kayla<3

Hej :) älskar din blogg kan dock inte hitta kapitel 18-28 :( var gör man det och hur hittar jag dem kapitlena ??
Är väldigt tacksam för svar :)<3

Svar: Först går du in på Kategorier och klickar på Who's that girl?Sen klickar du bara på April månad i "Arkivet" någonstans där ska 18 finnas och sen finns resten på Maj månad tror jag. Hoppas du hittar annars fixar jag det.
lillanovellen.blogg.se

2012-07-11 @ 00:09:45
Postat av: Kayla<3

Du kan även skicka till min mail om du vill.. :)
Vill gärna veta hur jag ska göra för jag älskar din novell och vill värkligen inte missa något kapitel :*<3

2012-07-11 @ 00:19:26

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0