Who's that girl? - Kapitel 29

Tidigare i Who's that girl?: "So, party tomorrow night? I understand if you don't want to. I mean Danielle's there.. -", började jag men Liam avbröt mig.
"Party it is!", jag log och kysste honom igen. 

"Ready to partyyyy?", skrek Danielle i telefonen. Jag höll den en bit från örat och grimaserade. Liam satt och läste tidningen vid matbordet med en halv macka bredvid sig. Han log när han hörde Danielles röst och skrttade lite lätt.
"Uhm.. Yes, I guess?", sa jag lite osäkert. Jag tittade mig i spegeln och rättade till klänninen jag hade på mig.
"I'll pick you up in a minute, just buying some coffee!", fortsatte Danielle och jag hörde hur hon började argumentera med killen i disken så vidare hon skulle ha Chailatte eller vanligt kaffe.
"Sure, I'm waiting..", sa jag och la på. "Danielle's picking me up, we're going for some shopping and lunch with Eleanor.", sa jag och kysste Liam lätt. Han grymtade fram något svar mellan tuggorna om att han och killarna skulle vara i studion fram till lunch.
Danielle hämtade upp mig och vi började gå in mot stan för att möta upp Eleanor vid Forever 21. Vi pratade på om allt möjligt; fans, kompisar, Sverige och så klart killarna. Danielle var överlycklig att äntligen fått en till tjejkompis. Hon tyckte dock att de andra killarna också skulle skaffa sig några tjejer så vi kunde vara "Fantastic 6". Jag lät henne tro att både Zayn och Harry inte hade några för jag orkade inte berätta om Jose och Ame. Eleanor stod och väntade på oss i en lång, blommig,  maxiklänning med boots och solglasögon. Vacker.
"Hi Girls! What's up? Shopping or lunch?", sa hon och kramade om mig. Jag tittade på Danielle och log.
"Shopping!", sa vi båda och gick in i butiken. Båda tjejerna hade så otroligt bra smak och jag hade fortfarande svårt att fatta varför Liam inte var tillsammans med Danielle. Hon var otroligt, vacker, smart och rolig. Jag älskade henne redan. Eleanor var också vacker med sitt tjocka, långa, bruna hår och sina snälla ögon. Jag förstod varför Louis älskade henne. Ikväll skulle han dock få sig en utfrågning om henne.

"I'm exhausted! And hungry!", skrattade Danielle och drog med mig och Eleanor till Nandos efter några timmars shopping. Vi började prata om fansen och hur jag skulle börja tackla dem. Eleanor berättade samma sak som Louis sagt i går och jag kände en trygghet. Om Eleanor hade tagit sig igenom det skulle jag också kunna göra det. Danielle hade där emot väldigt mycket skinn på näsan och lät ingen ta ner henne. Hon pratade på om alla möjliga medel man kunde ta till. Twitter var din bästa vän och fiende på samma gång enligt henne. Där kunde jag både kasta skit tillbaka - men man var tvungen att passa sig så man inte blev misstolkad - och samtidigt vara snäll mot alla urgulliga fans som var ett support för mig och Liam.
"I'm here for you, hun! I've been in your situation, you know. Liam's sensitive and he really cares about how you feel and he hates when his fans are mean to his girlfriends.", sa hon. Jag log och det kändes som hon inte hade något emot mig och Liam, vilket kändes toppen!
"Come on, girls. We gotta go if we're partying tonight!", sa jag och vi började gå hem till Danielle.


Kort kapitel! FÖR DET KOMMER ETT TILL I KVÄLL

Kommentarer
Postat av: Jojo

Yeah :D haha

2012-05-18 @ 18:55:03
URL: http://potatoes.webblogg.se/
Postat av: Alma

Whiiiie ! :D

2012-05-18 @ 22:10:27
URL: http://minafinanoveller.blogg.se/

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0