Who's that girl? - Kapitel 37

Tidigare i Who's that girl?: De undrade mest vad jag gjorde där och Harry bara skrattade bort det och sa att jag också hade vänner i Holmes Chapel. När vi sen stod utanför Harrys hus så började jag må illa. Nu gällde det. Harry knackade och en kvinna öppnade dörren.

 

"Well well, look who's home!", kvinnan drog in Harry i en kram. Jag stod bara där och log. Hon var vacker; långt brunt hår med lite lockar och klara ögon. Harry var lik henne. Plötsligt vände sig Harry om och tog min hand. Anne tittade chockat på mig och sen på Harry.
"No mum, she's not my girlfriend, she's Liam's. But there's few thing we're here to talk about.", sa Harry och klev in genom dörren. Jag följde lydigt efter och gjorde som Harry; sparkade av mig skorna och ställde väskorna i hallen. Vi fortsatte in till köket där en man satt vid köksbordet och läste tidningen. Han tittade förvånat upp på Harry när vi kom.
"But look who's home... Jesus!", sa han och ställde sig upp för att krama om Harry. De stod länge i kramen och Harrys mamma var till slut tvungen att harkla sig.
"Boys..", sa hon lite försiktigt. Harry vände sig om igen mot mig och ställde sig bakom mig.
"So, mum - Robin. This is Laila. She's Liam's girlfriend and she's here with me for several reasons. But she's also one of my best friends. So we're staying a couple of days before we have to get back to London.", jag gick fram och räckte handen till kvinnan. Hon omfamnade mig istället och log.
"Anne!", sa hon sen. Jag räckte fram handen igen mot mannen som tog den i ett fast grepp och skakade den.
"Robin - Harrys stepdad!", sa han och log stolt. Jag vände mig snabbt mot Harry och han mimade "I'll explain later!", sa nickade surt och vände mig sen om igen.
"Thank you for letting me stay here with Harry!", log jag och de nickade till svars. Harrys mamma tittade konstigt på Harry och jag kunde se "du-och-jag-måste-parat-sen-blicken" Anne gav Harry.

Vi gick ut ur köket och Harry tog med mig upp till hans gamla rum. Välstädat och allt i sin ordning.
"Wow Harry.. I thought your place in London was just a joke. But you really are a kind of a cleaner.", skrattade jag lågt. Jag gick längs hans bokhylla och hittade bland annat deras första brit. Jag log lite. Liam hade berättat om den kvällen och hur lyckliga de faktiskt hade varit- eller var.
"So, Why am I in your stepdads house and not your dad's house?", vände jag mig om och tittade strängt på Harry. Han satte sig på sängen.
"I actually don't know where he is right know. And the thin is that mum knows everything about your mum and yeah.. you know. I think she knows who you are...", jag suckade.
"So she's the only one that got the answers?", sa jag och satte mig tungt brevid Harry. Han nickade.
"I've no idea where he can be... I think it was because of your mum that my parents splitted up. But she had to know everything because she knew you'd come one day...", jag tittade på honom. Det var alltså mer han inte hade berättat för mig.
"So there's more you haven't told me..?", sa jag och kände hur jag snörpte ihop munnen till ett streck. Han nickade lite skamset. Plötsligt knackade det på dörren. Harry hann inte ställa sig upp förrän en vacker brunette kom inspringandes i Harrys rum.
"Mum told you were home! Why didn't you..-", mer hann hon inte säga förrän hon fick syn på mig.


Kort kapitel, men det är för att jag inte har tid! Hehe. Men - som ni kanske märker sen några kapitel tbx så kommer jag kasta runt sanningen lite i Harrys familj. Dvs att Harrys familj kommer inte vara som i verkligheten - vilket den egentligen inte är eftersom Laila redan är en del av den. Men så ni förstår och inte blir arga om ni inte tycker att ngt stämmer :) 

Och tusen tack för att ni har lämnat kommentarer där ni liksom bryr er! Tack xx

 


Kommentarer
Postat av: Alma

Superbra! :D

2012-05-30 @ 14:10:28
URL: http://minafinanoveller.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jättebra!:)

2012-05-30 @ 16:31:59
URL: http://lifeasdirectioner.webblogg.se/

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0