Who's that girl? - Kapitel 26

Tidigare i Who's that girl?: Han fick en eld att tändas hos mig, jag vet inte varför men han riktigt fick mig att vilja brinna. Och jag kunde aldrig få nog av honom. Jag lutade mig mot väggen och kysste honom sakta igen. Han fortsatte kyssa mig längs halsen och jag skrattade till.
"It tickles..", mumlade jag.
"That's the point..", sa han och lyfte upp mig så jag kunde låsa benen runt hans höfter.



Jag vaknade av att Liam snarkade. Han suckade tungt och pratade också. Jag vände mig om och tittade på hans kropp. Han låg utsträckt över halva sängen. Naken. Jag log lite och förstod exakt vad Ame menade med första gången hon hade legat med Harry. Den där glöden, elden som tändes. Liam ryckte till och satte sig upp.
"What time is it?", sa han yrvaket och drog handen genom håret.
" 4 am", sa jag och kröp närmare. Jag satte mig gränsle över honom och han kysste mig.
"We need some sleep.. Studio time tomorrow.", gäspade han trött och jag sjönk ner bredvid honom och la mig på hans bröstkorg.
"Night..", svarade jag, men han hade redan somnat.

Jag vaknade igen senare vid klockan sju. Liam stod och klädde på sig.
"Harry's waiting so I gotta go. You can come to the studio if you want to? Please!", sa han och gick fram för att kyssa på hjässan.
"What about the fans?", sa jag oroligt.
"They haven't noticed you yet, but sooner or later they will. So I tell the boys later about us and if the fans ask about you, I'll tell them about you - as my girlfriend.", svarade han. Jag log. Han var så perfekt.
"I don't want you to go..", mumlade jag när han kysste mig hej då. Han skrattade och försvann ut ur lägenheten. Jag gick upp och klädde på mig. Jag hade hela dagen framför mig så jag bestämde mig för att inte gå till studion förrän framåt lunch. Plötsligt pep det till i min mobil.

"I din't want to leave you, babe, but see you soon. Love you Xxx Liam"

Jag suckade tungt. Det skulle bli jobbigt att möta fansen om de var utanför studion. Ame och Harry hade mött några förra veckan men då hade Harry presenterat henne som en nära vän. Nu vet jag inte om fansen skulle gå på det. Ärligt talat visste jag själv inte vad Ame och Harry var för något. Jag visste ändå att jag skulle bli tvungen att möta fansen och deras hat - och kärlek. Liam hade berättat för mig om Danielle hur mycket hat hon hade fått i början. Men någonstans i allt det där så fanns kärlek. Jag hoppades innerligt på att jag skulle bli en favorit.
Jag klädde på mig och gick ut på stan. Gick förbi några affärer, köpte en klänning och hamnade tillslut på Starbucks.
"Laila? Is that you?", jag vände mig om och fick syn på Danielle tillsammans med en brunett.
"Daniell? Nice to see you again!", jag reste mig upp och kramade henne.
"This is Elaenor Calder, Louis' girlfriend.", jag tittade chockat på den vackra brunetten bredvid Danielle.
"Hi, I didn't know Lou had a girlfriend. He never told me about that..", sa jag och hon skrattade.
"You don't read the news or twitter?", sa hon
"No, I'm avoiding that until Liam and I'm official..", mumlade jag. De log. Hur kunde Liam göra slut med Danielle? Hon var så himla vacker.
"Can we sit down? You don't have to be alone!", jag nickade. Efter en stund var vi inne i ett samtal om fans, mode och musik. Jag tyckte om tjejerna. De var trevliga och det kändes inte alls pinsamt eller obekvämt att sitta och prata med Liams ex.
"Ohh shit..", mumlade jag. "I'm really sorry girls, but I gotta go. Meeting the lads in the studio. Iäm late!", sa jag och gjorde en ledsen min.
"We're having a party tomorrow. Bring the lads and mabye we could meet up earlier?", sa Danielle med ett leende.
"Sure, why not? I call you!", sa jag och sprang iväg mot studion. När jag kom fram var det smockfullt med fans. Jag trängde mig fram och där stod Paul.
"Hi Paul! Is there a backdoor or something?", han nickade och tog med mig runt på baksidan. Jag hörde hur fansen skrek efter oss. Jag ville varken höra eller se.
Så där nu är kap. 26! I morgon så är jag i Malmö så därför kommer min syster att skriva nästa kapitel! Hoppas ni blev nöjda med detta och ha en bra kväll :)


Kommentarer
Postat av: Alma

Asgrymt ! ;D

2012-05-13 @ 21:40:03
URL: http://minafinanoveller.blogg.se/

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0