Who's that girl? - Kapitel 33

Tidigare i Who's that girl?: "We love you. You know that, right?", sa Harry och drog in mig i en kram. Jag lutade huvudet mot hans bröst och nickade.
"We'll fix this! We will clean up this mess! I promise.", sa han mot mitt hår.


När vi kom tillbaka till lägenheten slängde sig alla tre killarna i soffan och satte i gång en film. Zayn ringde till Liam och Louis också och det tog inte lång tid innan de båda stod i hallen. Jag var inne i köket och fixade lite att dricka när jag kände hur någon kom in i rummet. Louis. Jag behövde inte vända mig om för att veta vem det var. Jag kände igen honom på hans närvaro.
"You can make the popcorn and pour the candy into a bowl, if you bought any..", sa jag med ryggen mot honom. Jag var fortfarande besviken på honom och Harry. Jag fick liksom en irritation inom mig när jag tänkte på att Louis hade tigit med hela historien om Harry. Men jag kunde inte göra något åt det.
Medan jag fixade fantan och colan såg jag i ögonvrån hur Louis sneglade på mig. Jag vände bort huvudet mot skåpen och började ta ut 6 glas. Jag tog de färgglada så alla kunde hålla reda på sitt eget glas. Jag var också lite trött på att höra Niall klaga att Zayn alltid drack ur hans glas. Jag ställde allt på en bricka och var precis på väg ut ur köket när mikron plingade till. Popcornen. Jag suckade och gick tillbaka. Ställde ner brickan och tog ut påsarna. Jag öppnade den ena och skulle precis öppna den andra då jag råkar klippa mig i fingret med saxen. Oh God...är allt jag hinner tänka.

Jag vaknade upp i min säng inne på mitt rum. Liam låg bredvid mig och Louis på den andra sidan.
"She's awake!", hörde jag Niall på långt avstånd. Hela huvudet var tungt och synen var väldigt suddig. Jag försökte röra lite på fingret jag klippt mig i. Det är omlindat och ihop tejpat.
"Are you ok? You scared the shit out of me!", skrek Louis nästan.
"What happened..? I know I cut myself.", sa jag lågt och kände hur huvudvärken verkligen kröp fram.
"You cut yourself and fainted and then you hit your head in the kitchen bench.", svarade Louis och jag såg hur orolig han var.
"Admit that you thought I was going to die and you couldn't take the thought that your last memory of me would be when I screamed at you and we had a fight?", flinade jag. Han tittade ner och log lite.
"I guess..", mumlade han.
"So, how bad is it?", frågade jag Liam och grimaserade.
"Actually it was Harry who fixed you finger!", sa Liam. Jag tittade skräckslaget på Liam och sen på Harry. Harry log stolt.
"Oh nooo.. My finger..", muttrade jag tyst. Om det var Harry som hade fixat fingret kunde det se ut hur som helst.
"You will probably get a scar and..-", började Harry som värsta sjuksystern. Jag viftade bort hans ord och reste mig upp ur sängen.
"Come on guys, movie time!", sa jag och drog med mig Liam ut ur rummet. De andra följde efter och satte sig i soffan. Jag fortsatte in i köket och hörde hur Louis följde efter. Jag vände mig om och satte mig på bänken.
"So, something you want to say?", sa jag och tog en näve av godiset på bänken. Jag stoppade in en bit med choklad - min favorit, och tittade på honom. Hans bruna hår stod åt alla håll och han tittade intensivt på mig.
"I've no words.. I'm so sorry...". sa han och slog ner blicken. "We shouldn't had lied to you. We should had said something to you when you told us about "It".", fortsatte han och mötte min blick igen.
"You have no idea how much I trust you, guys. Trust YOU Lou. You're my bestie..", sa jag och hoppade ner från bänken. Jag gick fram till honom och kramade hans händer.
"Don't ever, ever, ever do it again. Never lie to me. I'm still mad at Harry even if I think I'm starting to accept the fact that he's my half brother but I can't be mad at you forever. That would kill me. ..", sa jag och drog in Louis i en kram. Han omfamnade mig med och höll om mig hårt.
"Thank you, sis..", sa han och jag släppte honom. Jag drog med handen över hans kind och torkade bort en tår.
"And you have to stop calling me sis cause Harry will get confused.", skrattade jag.

Killarna satte igång en film, men jag tittade inte så mycket på den. Mina tankar flög omkring för mycketf ör att jag skulle kunna koncentrera mig på något. Jag tänkte på Harry och faktumet att jag hade haft min bror rakt framför ögonen i snart 1½ månad.
"Stop bitting on your nails!", viskade Liam i mitt öra. Jag hade inte märkt att jag bet på dem men jag brukar göra det när jag känner mig stressad eller tänker. Jag kysste honom lätt på halsen och gäspade.
"Gosh.. I'm tired. Think it's time for bed now. See you tomorrow guys and we need to talk!", sa jag och spände blicken i Harry. Tyvärr hade han redan somnat över Louis och snarkade ljudligt. Jag suckade och skakade på huvudet.
"If you want to sleep over just take the mattresses under Ame's bed.", gäspade jag och drog upp Liam ur soffan. Vi gick in och jag började ta av mig. Liam gick in i badrummet och jag hörde hur han slog på duschen. Jag tog en av Liams t-shirtar och drog den över huvudet innan jag bytte underkläder. Jag rös till lite när jag klev ner i sängen. Fönstret hade varit öppet hela kvällen och jag hade glömt att stänga det. Liam stängde av duschen och kom ut ur badrummet.
"CAn you close the window, babe?", sa jag och hörde hur han skrattade lågt.
"Forgot it again, didn't you?", sa han och kröp ner bredvid mig. Jag nickade och kröp närmre honom. Han var varm och luktade friskt. Jag tyckte bättre om Liam när han inte var nyduschad. Då luktade han.. bara Liam. Nu luktade han en blandning av allt; tvål, schampo, deodorant, nya kläder och så vidare.

Jag drog med handen genom hans blöta hår och kände hur det krullade sig under mina fingrar. Han log och jag log tillbaka.
"When are we gonna talk about Harry?", viskade han plötsligt. Jag stannade upp och drog åt mig handen. Han tittade allvarligt på mig och jag kände att jag verkligen inte skulle kunna ta mig förbi det samtalet.
"I don't know.. I want to talk to Harry first..", sa jag och skruvade på mig. Han drog mig intill sig och kysste mig mjukt. Fjärilarna i magen började flaxa och jag fick den där lyckliga känslan som jag fick varje gång Liam kysste mig eller berörde mig. Han nickade och jag la mig på hans bröst. Jag hann knappt sluta ögonen innan jag hade somnat.
Numero 33! Nu händer det bara massa segt för jag måste ha en liten "foundation" innan jag kan börja snurra runt på dramat och allt igen :) Så detta blev ett litet mellan kapitel. Tusen tusen tack för besöken! Kanske kan börja kommentera lite nu då? :) Love xx


Kommentarer
Postat av: Lilith

Meeeeeeeer!!:) xx

2012-05-24 @ 07:45:13
URL: http://kandisarinoveller.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Grym du är! Då får med dom där små detaljerna som ärså viktiga! :)

2012-05-24 @ 09:55:10
Postat av: Alma

Jättebra ändå :)

2012-05-24 @ 10:10:34
URL: http://minafinanoveller.blogg.se/
Postat av: Anonym

Awesome :D

2012-05-24 @ 20:09:59
Postat av: Ines

Hejhej! Det är jag som skriver på niallslaugh.blogg.se och som du säkert märkt så har jag haft ett litet uppehåll med mitt skrivande. Men nu är jag iallafall tillbaka och har precis skrivit ett nytt kapitel! Det skulle vara hur kul som helst om du skulle vilja forsätta läsa min novell även fast jag varit så dum och inte uppdaterat, haha! Puss ♥

2012-05-24 @ 20:12:47
URL: http://niallslaugh.blogg.se/

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0